چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024

حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی با تاکید بر حفظ نظام تربیتی پدرانه حوزه، گفت: موظفیم میراث گرانسنگ گذشتگان را به خوبی حفظ و به آیندگان منتقل کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی در آیین اختتامیه چهارمین  دوره مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر حفظ اصالت‌های طلبگی، اظهار داشت: بازگو کردن اصالت‌های طلبگی با توجه به اشتغالات افراد، باعث می‌شود تا آنان از مسیر اصلی منحرف نشوند.

وی با اشاره به این که در دوران گذشته در حوزه ها اساتید مانند پدر، طلاب را تربیت می‌کردند، افزود: امروز گاهی مشاهده می‌شود کثرت  مشغله‌های اساتید و طلاب، آنها را از این مسیر تا حدودی دور نگه می‌ دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم آیت الله بهشتی، رمز موفقیت عالم فقید آیت الله العظمی گلپایگانی را نشست و برخاست با اساتید و طلابی عنوان کرد که همگی اخلاص داشتند.

*مادیات هدف اصلی نیست

وی با تاکید بر حفظ نظام تربیتی پدرانه و سنتی حوزه، گفت: مادیات در حوزه‌ها هدف اصلی نبوده، بلکه واقعیت حوزه‌ها فراتر از این حرفهاست و در این مسیر باید اهتمام ویژه‌ای به میراث گذشتگان داشت.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی ادامه داد: علمای گذشته، خدمات فراوانی به جامعه و اسلام نموده و زحمات زیادی متحمل شداند؛ امروز موظفیم میراث گرانسنگ گذشتگان و امانت الهی را به خوبی حفظ و به دیگران و آیندگان منتقل نماییم.

*برگزاری روزانه 300 درس در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران  یادآور شد: البته در سیستم حوزه، اساتید و طلاب خالصانه ورود کرده و برای رضای خداوند به تبلیغ احکام با کمترین معونه می پردازند؛ به طوری که به غیر از سطوح مختلف حوزه، تنها در مدرسه علمیه گلپایگانی قم روزانه بیش از 300 درس برگزار می‌شود که اگر بخواهیم این نظام را در قالب نظام‌های آموزشی امروزی پیاده کنیم، نیاز به یک اداره بزرگ کلاس‌داری چند طبقه با بیش از چند ده میلیارد اعتبار ‌باشد، اما می‌بینیم اساتید سخاوتمندانه به تدریس علوم دینی پرداخته و طلاب هم با جدیت و اشتیاق آن را فرا گرفته و منتشر می‌نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha