یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو مشهد از تحصیل بیش از یکصد طلبه با مدرک دانشگاهی در این مدرسه خبر داد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام عابدینی در نشست امروز مدیر اجرایی حوزه عملیه خراسان با طلاب این مدرسه، بر استفاده از پتانسیل‌های این مدرسه به منظور تحصیل طلاب ایرانی و خارجی در جوار حرم مطهر رضوی تاکید کرد.

وی گفت: با تدابیر حکیمانه تولیت آستان قدس رضوی و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، آیت الله واعظ‌طبسی، شاهد پیشرفت چشمگیر در مرمت و بازسازی مدرسه قدیمی و کهن عباسقلی‌خان شاملو هستیم.

حجت‌الاسلام عابدینی افزود: با کارشناسی‌های انجام شده در طی سال‌های گذشته طرحی برای ترمیم، توسعه و گسترش فضای مدرسه در دست بررسی است که با مساعدت‌های تولیت آستان قدس رضوی و واقفین این مدرسه به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی‌خان شاملو با بیان این که این مدرسه دارای موقوفات بسیاری در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای همسایه است، گفت: این موقوفات رقباتی است که یک مورد آن متشکل از 87 روستاست و تنها در یکی از آنها به نام روستای یاقوتین تربت‌جام، 10 حلقه چاه وجوددارد که هم‌اکنون درآمد آن برای این مدرسه فقط 30 میلیون تومان است که به گفته مسئولین این شهرستان درآمد سالانه آن می‌تواند به یک میلیارد تومان هم برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha