چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

ما باید در برابر جريان انحرافي فكري و اعتقادي كه در كنار دفتر رياست جمهوري محقق شده است، وظايف خود را دقيق‌تر بشناسيم و گوش به فرمان رهبري باشيم

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله یزدی؛ عصر امروز در بیست و یکمین همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به مسائل روز کشور، اظهارداشت: امروز مهمترین مسئله، حفظ آرامش، مستند كردن حرف­ها و حقايق و در جريان امر بودن است.

ویادامه داد: انقلاب اسلامی هر روز با يك مشكل و بحران روبرو است، چون تا اسلام هست، دشمنان اسلام نیز هستند و مطمئن باشید، نظام اسلامی بدون دشمن نخواهد ماند؛ بنابراین موظفيم وظايف خود را در هر شرایطی انجام دهيم.

رییس جامعه مدرسین حوزه گفت: امروز درگير جريان انحرافي هستیم، که در كنار ريس قوه مجريه است؛ به یاد دارم ،امام در یک مقطع زمانی تصریح کردند: « تا زنده هستم نمي گذارم انقلاب به دست نااهلان بیفتد»، امروز هم مقام معظم رهبري درباره این جریان گفتند: « تا زنده ام نمي گذارم اين جريان انحرافي كاري بكند»؛ از اين جملات نمی توان ساده گذشت.

*نباید خودسرانه با جریان انحرافی برخورد کرد

نایب رییس خبرگان رهبری بیان داشت: باید در برابر جريان انحرافي فكري و اعتقادي كه در كنار دفتر رياست جمهوري محقق شده است، وظايف خود را دقيق تر بشناسيم وگوش به فرمان رهبري باشيم و نباید خودسرانه و به قول بعضی ها انقلابي برخورد کرد، بلکه می بایست نظرات رهبري و شرايط كشور در داخل و خارج را رعايت نمود.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دشمنان نظام با ایجاد جریان‌های انحرافی به دنبال ایجاد تشنج در ایران اسلامی هستند، تا در بوق های تبلیغاتی خود جار بزنند که در ایران نیز انقلابی مانند انقلاب های کشورهای عربی ایجاد شده است.

* موضع‌گیری صریح مقام معظم رهبری

وی ادامه داد: مقام معظم رهبري صريحاً در چندین موضع‌گیری تاکید کردند؛ هیچ تشنجی در کشور نباید به وجود آید و حفظ آرامش در این شرایط مهمترین وظیفه است؛ بنابراین ائمه جماعات امروز می‌توانند نقش مهمی را در حفظ  آرامش عمومي کشور ایفا کنند.

دبیر شورای عالی حوزه تصریح کرد: روشنگري و بیان برخی حقایق بحث دیگری است و با ایجاد تشنج، شعار دادن در خیابان ها و ایجاد اجتماعات فرق می کند؛ امروز شرايط به گونه ای است که باید به تبيين و مستند كردن مطالب و حقایق پرداخت و این مستند ها را برای آینده جمع آوری کرد تا در زمان مناسب تر همین مستندات به کارگرفته شود.

* همواره تابع رهبری باشیم

وی ادامه داد: توصيه مي كنم، همواره تابع رهبري باشید و تدابير ایشان را پيش بگيرید؛ زیرا آیت الله العظمی خامنه‌ای، عالي ترين و موفقترين شیوه رهبري را دارند، نه به خاطر این که يك كشور70 ميليوني را امام گونه اداره می‌کنند، بلکه به این دلیل، هر سال در برابر بحران ها به خوبی کشور را مدیریت کردند.

نایب رییس خبرگان رهبری تاکید کرد: انقلاب اسلامي ايران امروز در سطح جهان از برتري فوق العاده­اي برخودار است و توانسته اسلام را در دنيا بلند آوازه كند و بيداري اسلامي را در منطقه کلید بزند.

*بیداری ها اسلامی است

رییس جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان ساخت: این تحرکات صرفاً شيعي نیست، بلکه اسلامي است؛ يعني محركات اصلي جريان هاي كشورهاي عربي صرف نظر از تفاوت هايي كه از نظر سيستم حكومتی دارند، ريشه هاي اسلامي دارد؛ مسئله مصر را نباید ساده گرفت در این کشور، توفیقی فوق العاده برای جهان اسلام ایجاده شده است.

* ارتباط آیت الله العظمی سیستانی با رهبری

آیت الله یزدی با اشاره به حضور آمریکا در عراق، گفت: با نفوذ آیت الله العظمی سیستانی و ارتباطاتی که با مقام معظم رهبری دارند، امروز عراق به دست بزرگان شیعه است و به صورت اسلامی اداره می‌شود.

 دبیر شورای عالی حوزه در پایان خاطرنشان ساخت: كشوري طاغوتی، مانند مصر که چشم و گوش بسته نوکر آمريكا بود و روزی شيعیان را مشرك و كافر مي دانست، اما امروز علمای الازهر به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های جهان اسلام، مذهب شيعي را قبول دارند، این مسئله ساده ای نیست و همه به برکت انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha