شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 251494
۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۵

در شرایطی که طرفین ایرانی و مصری نسبت به ازسرگیری روابط دوجانبه خبر داده‌اند، رژیم صهیونیستی و دولت عربستان سعودی با شکل‌گیری این رابطه مخالقت و سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، تحلیل گران معتقدند که از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و مصر از یکسو بر تقویت موج ضدصهیونیستی در منطقه کمک می کند و از طرفی مجال برای جولان دادن اندیشه‌های وهابی در جهان اسلام را محدود خواهد کرد، از این رو صهیونیست‌ها و وهابیت که هر دو در راستای نابودی اسلام ناب محمدی تلاش می‌کنند، موضع مشترکی در قبال روابط ایران و مصر اتخاذ کرده‌اند.

رادیو اسرائیل در همین زمینه گزارشی پخش کرد و طی آن، تلاش نمود تا امکان برقراری روابط حسنه بین ایران و مصر را دور از ذهن نشان دهد و تلاش برخی کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس به ویژه عربستان سعودی را پررنگ کند.

رادیو اسرائیل گفت: خیابان خالد اسلامبولی در تهران و قبر محمدرضا پهلوی در قاهره، دو مانع جدی بر سر روابط جدید بین ایران و مصر هستند و علیرغم آنکه، نبیل العربی وزیر امور خارجه مصر و مسئولان ایران بر ارتباط بین دو کشور اسلامی تأکید کرده‌اند، اما همچنان موانع جدی در این زمینه وجود دارد.

این رادیوی صهیونیستی  ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی، با عادی‌سازی روابط بین ایران و مصر مخالفند.

رادیو اسرائیل به تأثیر روابط بین ایران و مصر در منطقه و جهان اذعان کرد و مدعی شد: عادی‌سازی روابط بین تهران و قاهرهع تأثیر منفی بر روابط خارجی مصر با آمریکا و کشورهای غربی خواهد گذاشت.

این رادیوی صهیونیستی که به شدت از تنگ شدن حلقه بر ضد رژیم غاصب اسرائیلی خشمگین بود، افزود: مطمئناً ایران از مصر خواهد خواست که روابط خود را با اسرائیل قطع و پیمان امنیتی‌اش را لغو کند.

رادیو اسرائیل در پایان تلاش کرد تا مسائل انحرافی مانند رواج شیعه در مصر و موردی از این قبیل را مطرح کند تا به زعم خود برقراری ارتباط بین ایران و مصر را به ضرر مصری‌ها معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha