جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کد خبر: 252104
۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور از تشکیل شورای روابط عمومی مراکز حوزوی، با هدف بهره‌وری از ظرفیت‌ها و تحقق‌بخشی به منویات رهبری خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن طیب‌حسینی در گفت و گو با مرکزخبر حوزه، با اشاره به تشکیل شورای روابط عمومی مراکز حوزوی اظهار داشت: در مهر ماه سال گذشته در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب به قم، ستاد حوزوی استقبال از معظم‌له از سوی مراکز کلان حوزوی تشکیل شد که نتایج تاثیرگذار و ماندگاری را در به کارگیری صحیح ظرفیت‌های موجود و استفاده از فن‌آوری‌های نوین را در پی داشت.

*فلسفه شکل‌گیری شورا

وی با بیان این که تشکیل ستاد حوزوی استقبال از مقام معظم رهبری دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشت، افزود: این تجربه شیرین و گرانسنگ از یک سو و تشویق و ترغیب مسئولان و مدیران ارشد نهادهای حوزوی از سوی دیگر، اعضای ستاد را بر آن داشت تا به منظور تقویت و توسعه تعاملات و هماهنگی‌های سازمان یافته بین روابط عمومی‌های این مراکز، فعالیت مشترک خود را در قالب طرح جدیدی با عنوان «شورای روابط عمومی مراکز حوزوی» ارتقا با هدف هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر جهت نیل به اهداف عالیه حوزه‌های علمیه و تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری ارتقاء داده و  برنامه‌های خود را در این راستا ترسیم نماید.

حجت الاسلام والمسلمین طیب‌حسینی با اشاره ترکیب اعضای اصلی این شورا گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعةالمصطفی‌العالمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه علمیه خواهران که در حقیقت همان هسته اصلی ستاد استقبال از مقام معظم رهبری می‌باشند، اعضای اصلی «شورای روابط عمومی مراکز حوزوی» را تشکیل می دهند.

*تدوین آیین‌نامه

وی با بیان این که این شورا به صورت نظام‌مند به فعالیت می پردازد، خاطرنشان ساخت: در راستای ساماندهی و گسترش فعالیت‌ها، در اولین قدم آیین‌نامه‌ای تدوین شد تا علاوه بر ضمانت اجرایی و حقوقی، محور تعاملات و نظام‌مندی ارتباطات برون سازمانی مراکز حوزوی قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه، برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان در موضوعات مرتبط با وظایف روابط عمومی، تبیین و تثبیت جایگاه حقیقی روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادهای حوزوی، بهره‌وری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و ارتقاء کارآمدی اجتماعی مراکز حوزوی عضو شورا را از اهداف ذکر شده در آیین‌‌نامه شورای روابط عمومی مراکز حوزوی برشمرد و گفت: این شورا بنا بر اهداف خود هر هفته جلساتی را برگزار می کند و بر اساس به دستور جلسه و ضرورت‌ها، از دیگر نهادهای حوزوی نیز برای حضور در جلسه به عنوان  میهمان دعوت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های کاری این شورا، یادآور شد: پایبندی به آرمان‌های امام خمینی‌(ره) خاصه اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، رعایت اصول اخلاقی و معیارهای اسلامی در کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌ها، پایبندی به اصول کارشناسی و استفاده از امکانات نوین در عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی و تبلیغات از جمله سیاست‌های این شورا می‌باشد.

*وظایف شورا

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طیب‌حسینی در پایان، همکاری و همیاری در برنامه‌های ملی و فراملی اتخاذ مواضع به موقع و فعال در رویدادهای ملی و فراملی، اطلاع‌رسانی جامع از فعالیت‌ها برنامه‌ها و ظرفیت‌های نهادهای عضو شورای روابط عمومی مراکز حوزوی و... را از جمله وظایف این شورا برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha