دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024

هنگامی که مشاهده کردم رهبر ایران به عنوان یکی از فرهیختگان جهان اسلام خط مشی معرفتی جهان اسلام را ترسیم می کند، بر خود بالیدم.

به گزارش مر کز خبر حوزه، دکتر عزیز حسنویچ، معاون مفتی اعظم کرواسی در دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی، گفت: اگر به قم می آمدیم و با حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیدار نمی کردیم، از مزایای این شهر به خوبی بهره مند نمی شدیم.

وی ادامه داد: چهره حضرت آیت الله جوادی آملی یادآور پیام رسانی ایشان از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی به گورباچف است؛ از این رو دیدار با معظم له برایم افتخاری بس بزرگ است.

معاون مفتی اعظم کرواسی خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی مایه قدرت ما در اروپا شده است و به همین خاطر به وجود ایران اسلامی می بالیم.

وی با اشاره به حضور خود در اجلاس بیداری اسلامی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آن همایش اشاره کرده و افزود: هنگامی که مشاهده کردم رهبر ایران به عنوان یکی از فرهیختگان جهان اسلام خط مشی معرفتی جهان اسلام را ترسیم می کند، بر خود بالیدم.

معاون مفتی اعظم کروواسی افزود: مسلمانان حدود 8/1 درصد از کل جمعیت کرواسی شامل 100 هزار نفر را تشکیل می دهند، اما با وجود این جمعیت ناچیز همواره سعی بر آن داریم تا نمایی از یک مسلمان حقیقی را به همگان عرضه کنیم.

حسنویچ خاطرنشان کرد: در کشوری زندگی می کنم که زیر سایه چکمه کمونیسم و شوروی بوده، اما امروز از این فشار رها شده و توانسته‌ایم به بیداری برسیم.

وی افزود: پس از سقوط کمونیسم و شوروی به دنبال احیای آن چیزی بودیم که کمونیست ها مانع از آن بودند و آن چیزی جز توسعه مراکز علمی و آموزشی دینی در کرواسی نیست.

معاون مفتی اعظم کرواسی به جریان اسلام هراسی در اروپا اشاره کرده و ابراز داشت: اروپاییان با پیام های اصیل اسلام آشنا نیستند و به همین منظور کسانی را به میدان آورده اند که به ضرر اسلام کار می کنند.

وی یکی از دیگر مشکلات مسلمانان اروپا را نهادینه نشدن اسلام به عنوان آیین رسمی در بین کشورها عنوان کرده و یادآور شد: تنها در چهار کشور اروپایی اتریش، بلژیک، کرواسی و اسپانیا دین اسلام به صورت رسمی از سوی دولت ها شناخته شده است.

حسنویچ ضمن تقدیر از مراکز فرهنگی اسلامی ایران در برخی از کشورهای اروپایی، گفت: مراکز فرهنگی ایران می توانند راه گشا بوده و افق هایی را برای مسلمانان اروپا بگشایند که شدیدا به آن ها نیاز دارند.

بر اساس گزارش روابط عمومی بنیاد اسرا، وی ادامه داد : مهم ترین وظیفه مراکز اسلامی در اروپا تلاش در جهت توسعه همه جانبه هویت اصیل توحیدی مسلمانان است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha