چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 258177
۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، جشن ازدواج 110 طلبه خواهر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، عفت رمضانیان ،مدیر اجرایی برگزاری جشن ازدواج طلاب خواهر اصفهان شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با شب ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) مراسم ازدواج 110 طلبه خواهر حوزه علیمه اصفهان که در سال گذشته ازدواج کرده اند، در حال برگزاری است.

وی افزود: خواهران طلبه ای که از اول ذی حجه سال گذشته تا اول ذی حجه امسال ازدواج کرده باشند، در این مراسم شرکت داشته اند.

رمضانیان با بیان این که سال های گذشته مراسم ازدواج طلاب خواهر به صورت پراکنده در مدارس علمیه اصفهان برگزار می شده است، ابراز داشت: امسال برای اولین بار این مراسم به صورت متمرکز با همکاری مدارس علمیه خواهران و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شده است.

وی، هدف از برگزاری این مراسم را ترویج سنت حسنه ازدواج در بین طلاب خواهر عنوان کرد و افزود: ازدواج در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و زمینه کمال طرفین را مهیا می کند.

مظفر حاجیان، معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان نیز طی سخنانی در این مراسم استحکام خانواده را زمینه پایداری زندگی دانست و گفت: زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با گذشت صدها سال هنوز الگوی زندگی هر آزاده ای است.

وی اضافه کرد: ابراز محبت و علاقه، صبر در برابر سختی ها و کمبود ها، اعتدال در مسایل اقتصادی، حفاظت از همدیگر در برابر آسیب های اجتماعیف اخلاقی و اقتصادی، هدیه دادن، احترام به بستگان همدیگر، مشورت و هدیه دادن از مهمترین عوامل استحام بخش در زندگی مشترک است.

حاجیان همچنین عدم شناخت و آگاهی به اصول مشترک زندگی را از بزرگترین آفات در زندگی مشترک دانست و بیان داشت: سست شدن باور های دینی و بی بند و باری، بی توجهی به نیازهای همسر، دخالت اطرفیان، سلطه گری در خانواده، عبور از حد اعتدال در اقتصاد خانواده و تجمل گرایی از دیگر آفات زندگی مشترک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha