دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 349236
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
ازدواج اصیل

حوزه/ مراسم اولین جشن پیوندهای آسمانی طلاب حوزه‌های علمیه قزوین با حضور100 زوج حوزوی و مسئولین حوزه علمیه این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، اولین مراسم جشن پیوندهای آسمانی طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین ظهر امروز با حضور آیت الله علی محمدی تاکندی استاد حوزه علمیه قزوین، حجج الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر حوزه علمیه قزوین، محمد توسلی نژاد مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین و جمعی از مسئولین حوزه علمیه قزوین در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد توسلی نژاد، در این مراسم، اظهارداشت: نهاد خانواده در واقع از نهادهای اصلی جامعه است که صلاح و فساد این نهاد تأثیر مستقیمی در صلاح و فساد جامعه دارد، لذا اسلام هم بر تشکیل این نهاد و هم بر تحکیم آن تاکید زیادی دارد.

این مسئول اضافه کرد: یکی از راه‌های تکامل شخصیت انسان ازدواج است و در واقع، شخصیت اجتماعی انسان با تشکیل خانواده کامل می شود، لذا می توانیم بگوییم انسانی که هنوز مجرد است، از برخی لحاظ کامل نیست.

حجت الاسلام علی طهماسبی، اظهار کرد: ملاک زندگی، برنامه ها و محکمه صلاح خانوادگی، قرآن و عمل  به آموزه های آن بوده و همه اعمال در مطابقت با راه شرع و قرآن معنا پیدا می‌کند.

امام جمعه الوند، محبت را اصلی بی بدیل در خانواده معرفی کرد و گفت: اولین اصلی که برای تحکیم بنیان خانواده لازم است اصل بی بدیل محبت بوده و زن و شوهر باید همدیگر را از عمق جان دوست داشته باشند و این دوست داشتن باید واقعی بوده و یا به تعبیری زن و مرد باید عاشق هم باشند.

حجت الاسلام محمد حسینی با اشاره به نقش محبت در تحکیم خانواده گفت: پر بودن فضای خانه از عطر محبت، ضامن بقای خانواده و خالی بودن این فضا از محیت، عامل تخریب آن است، بنابراین کافی نیست که زن و شوهر فقط همدیگر را دوست داشته باشند، بلکه باید این محبت را نسبت به یکدیگر همیشه ابراز کنند.

این کارشناس خانواده ادامه داد: ابراز محبت موجب می شود تا پایه های محبت و احساس الفت دوطرف محکم تر و بهتر از گذشته شود و این ابراز محبت باید دائمی بوده و فقط به دوران ابتدایی ازدواج و تشکیل خانواده محدود نشود.

گفتنی است: برگزاری کارگاه آموزشی، برگزاری مسابقه بین زوج‌های حاضر در مراسم، مولودی خوانی توسط مادحین اهل بیت(ع)، همراه با اهدای هدایا و محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha