چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 296172
۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰

همزمان با سالروز ازدواج امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان جشن ازدواج 92 زوج طلبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم که همراه با مدیحه سرایی اهل بیت(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدمهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ازدواج را امری مبارک دانست و افزود: ازدواج موجب می‌شود بسیاری از مفاسد در جامعه کاهش یابد.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه اظهار کرد: این موضوع یکی از عوامل کاهش موالید در کشور است، بنابراین اگر بخواهیم به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت جامه عمل بپوشانیم باید سن ازدواج کاهش یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان بهترین الگو برای زوج‌های جوان یاد کرد و گفت:اگر زوج‌های جوان این بزرگواران را الگوی خود قرار دهند، در زندگیشان کدورتی رخ نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: زوج‌های جوانی که در این جشن گردهم آمده‌اند، از ابتدای ذی حجه سال گذشته تا ذی حجه سال جاری به عقد هم درآمده‌اند.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام مهدی گرجی، از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار داشت :ازدواج از دیدگاه اسلامی هدف نیست بلکه یک وسیله است که می‌توان با آن به سعادت رسید، زن در زندگی باعث رشد مرد است و

مرد هم می‌تواند به ترقی و پیشرفت همسرش کمک کند.

وی با اشاره به این که ازدواج بر روی افکار انسان دارای اثرات مهمی است، اظهار داشت: اثر اول ازدواج این است که با انتخاب عاقلانه همسر می‌آموزیم انتخاب‌های دیگر زندگیمان را هم عاقلانه انجام بدهیم.

استاد حوزه علمیه خطاب به طلاب و همسران آنها افزود: اثر دوم ازدواج آن است که وقتی به همسرتان علاقه‌مند

شدید تمام رویاهای دوران گذشته را فراموش می‌کنید و به همین علت تشریفات ازدواج را کم می‌کنید.

وی اضافه کرد: اثر سوم ازدواج این است که وقتی نقصی یا عیبی از طرف مقابل مشاهده می‌کنید دیگر مانند قبل از ازدواج متلاطم نمی‌شوید بلکه با آن کنار می‌آیید و سعی می‌کنید تنها خوبی‌ها را ببینید.

حجت‌الاسلام گرجی از امام راحل و شهید مطهری به عنوان طلبه‌های نمونه یاد کرد و گفت: آنها در منزل برای همسرشان جلسات درس برقرار می‌کردند و همسرانشان را با خود به اوج کمال و معرفت می‌رساندند.

بنابر گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، وی خطاب به طلاب حاضر در این همایش گفت: با حسادت یا مسائل دیگر مانع تحصیل و پیشرفت همسرتان نشوید، اگر خانم شما تحصیل کرده باشد، تربیت فرزندتان هم بهتر خواهد بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha