چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

چهاردهمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با حضور 30زوج طلبه و دانشجو برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم در این مراسم که امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد با اشاره فلسفه خلقت انسان، گفت: خداوند جهان خلقت را با هدف آفریده و در این میان انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خویش برگزیده و بار امانت الهی را بر دوش او نهاده است.

حجت‌الاسلام تقدسی‌نیا افزود: خداوند انسان را دارای اختیار و اراده قرار داده و راه رشد و تکامل را پیش روی او گشوده  است، تا با حرکت در مسیر  تکامل به هدف آفرینش نزدیکتر شود.

وی ادمه داد:از منظر اسلام که دینی کامل و جامع است ،ازدواج صحیح ابزار رشد و تکامل می‌باشد و لذا به آن توجهی خاصی نیز  شده است.

حجت‌الاسلام تقدسی نیا تصریح کرد: در اسلام توصیه های فراوانی نسبت به ازدواج به موقع و همچنین نکوهش مجرد ماندن شده است تا حدی که رسول خدا (ص)فرموده اند: «هر کس ازدواج کند نیمی از دین خود را حفظ کرده است» و لذا این سخن بیانگر اوج اهمیت ازدواج در تکامل انسان می باشد.

وی همچنین با اشاره به این‌که قرآن کریم وظایفی را نیز برای زوجین در زندگی مشترک تعریف کرده است، ابراز داشت: دین اسلام علاوه بر بیان کلیات به جزئیات زندگی نیز توجه دارد و لذا ما باید با دقت در آیات و روایات، آموزه های اسلام را سرمشق زندگی خود قرارا دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha