سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، لذت آرامش پس از خدمت به مردم آسیب زده را لذتی بسیار بالا عنوان کرد که قابل قیمت گذاری نیست.

به گزارش مرکز خبرحوزه، حجت الاسلام والمسلمین انصاری، امروز در همایش نقش باورهای دینی در کاهش آسیب های روانی پس از بلایا در هتل خورشید قم با اشاره به موقعیت حساس کشور در منطقه و جهان، اظهارداشت: امروزه دنیای استکبار از هر طریقی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است و خوشبختانه ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی در همه عرصه ها، زمینه نا امیدی آنان را فراهم می‌کنند.

وی افزود: حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی عظیم 22 بهمن و انتخابات 12 اسفندماه مشت محکمی بود که این ملت به دهان مستکبرین زدند؛ ملت ایران امروز به عنوان ملتی بزرگ و فهیم و سرافزار در عرصه های جهانی دارای جایگاه و منزلت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، با ذکر این مطلب که ذکر خدا به راستی آرامش بخش جان هاست، گفت: هر کس که علقه بیشتری با خداوند ذکر الهی در زبان و درون داشته باشد، سهم بیشتری از آرامش معنوی را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شیطان در مواجهه با انبیای الهی و مردان بزرگ، به دلیل اینکه راه این بزرگان راه خدا و غوغای درونشان، یاد و ذکر خدا بود، همواره شکست های مهلکی متحمل شده است؛ ائمه اطهار(ع) نیز به واسطه برخورداری از روح خاص وناب الهی منبع و منشا آرامش و یاد خدا بودند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری یادآورشد: حفظ روحیه دینی در امدادگری از ضروریات است، زیرا فلسفه روح ایمان باید در رفتار انسان متجلی شود و این روح است که می‌تواند به یک امدادگر برای اخلاص در کار و آرامش بعد از خدمت کمک کند؛ اگر یک امدادگر دارای اندیشه پاک نباشد، نمی تواند خدمت گذار خوبی هم باشد.

وی ادامه داد: امدادگری، در واقع انتخاب گری است و اگر کسی اندیشه خدمت داشته باشد مثل شمعی که با فرسایش خود، روشنی بخش محافل خواهد شد، می‌تواند بهترین خدمت را به خلق خدا ارایه دهد؛ پس، پیش زمینه ذهنی هر امداد گر، باید ایمان قوی و اعتقاد عملی باشد؛ بدون شک کسانی که در این عرصه حضور یافته اند، با مقدم شمردن دیگران بر خود بهترین لحظات زندگی خود را صرف خدمت به خلق خدا می‌کنند، پس چه بهتر که این نیرو و توان و خدمت با پیش زمینه اعتقادی قوی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری، آرامش و لذت معنوی پس از خدمت به آسیب دیدگان را از زیباترین لذات زندگی عنوان کرد و افزود: هر امداد گری با این لذت ماندگار به آرامش می‌رسد و حاضر نیست لذت خدمت به مردم را با چیز دیگری عوض کرد و یا برایش قیمت گذاشت؛ باید بپذیریم که بلایای طبیعی که هر از چندگاهی در کشور و جهان رخ می‌دهد، به طور کلی طبیعی است و جزو جریان طبیعت است ولی امدادگران با درک این جریان، خود را وقف خدمت به مردم و آسیب زدگان می‌کنند، پس در این راه باید همیشه آماده باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از با سابقه ترین، وزین ترین و قوی ترین جمعیت های هلال احمر در جهان است و در این راه با حضور پرشور جوانان عاشق خدمت به بندگان خدا و آسیب زدگان، به راه پر افتخار خود ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha