چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حجت الاسلام و المسلمین صفرعلی احیا بر لزوم توجه بیشتر به حوزه های علمیه شهرستان ها و تلاش برای حل مشکلات آن ها تاکید کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان کردستان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تا قبل از تشکیل مدیریت های استانی حوزه، تفاوت نیاز استان ها و دوری مسافت حوزه های شهرستان ها با حوزه قم ، مشکلاتی را در پی داشت که ضرورت این تحول عظیم را دو چندان می کرد.

وی همچنین با اشاره با مثبت ارزیابی کردن طرح ایجاد مدیریت های استانی گفت: هر چند تا اجرای برنامه ها و تحقق راهکارهای مقام معظم رهبری در رابطه با تحول در حوزه های علمیه فاصله بسیاری داریم اما به لطف الهی زمینه تحول به خوبی فراهم شده است.

امام جمعه قروه اضافه کرد: اصل طرح مدیریت های استانی علمی و عقلانی است و دسترسی به مدیریت استانی به این واسطه راحت تر است.

وی خاطرنشان کرد: با این طرح می توانیم تحول بزرگی در حوزه های استان انجام دهیم، ضمن آن که به این وسیله دست شورای استانی باز گذاشته شده تا در هر زمینه ای که صلاح بداند، کارهایی را صورت دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صفرعلی احیا همچنین با اشاره به مشکل کمبود اساتید مجرب حوزوی در سطح استان کردستان گفت: ما در حال حاضر با کمبود استاد سطح 2 در استان روبرو هستیم که باید این نقیصه را برطرف کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: ما انتظار داریم که حوزه علمیه استان برای سال تحصیلی آینده، چه برای قروه و چه برای بیجار ، استاد سطح 2 از قم جذب کند تا سال آینده ما مشکلی به نام کمبود استاد سطح 2 نداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha