یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

حضور در حوزه‌های علمیه و تحصیل علوم دینی نعمت بزرگی است که خداوند متعال به بنده مورد علاقه خویش عنایت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌ا‌لله حسینی‌بوشهری، در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه  علمیه حقانی قم  که همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور آیت الله  العظمی شبیری زنجانی در این مدرسه  برگزار شد،  شکر نعمت خداوند را برای بندگان واجب دانست و گفت: خداوند متعال در مقابل هر نعمتی که به بندگان خود هدیه کرده است، حقی را بر آنها قرار داده است. باید در مقابل نعمت الهی قدردان باشیم و شکر عملی آن را به جا آوریم.

وی افزود: خداوند دوست دارد، اثر نعمتی که به بنده ای عنایت کرده است، در زندگی، مشی و عمل او مشاهده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نعمت تلبس به لباس روحانیت، خاطرنشان کرد: حضور در حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی نعمت بزرگی است که خداوند متعال به بنده مورد علاقه خویش عنایت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اظهار این که علما در دنیا و آخرت هم رتبه انبیاء و اولیاء الهی هستند، بیان کرد: اگر عالمان و روحانیت شیعی در دنیا و در بین مردم دارای احترامی هستند، خود نعمتی است که خداوند عنایت کرده است و باید از این موهبت به درستی استفاده کنند و وظیفه تبلیغی خود را به درستی انجام دهند.

آیت الله حسینی بوشهری وظیفه حوزویان را بسیار خطیر عنوان و ابراز نمود: در این راه باید از علمای پیشین الهام بگیریم که چگونه در عین این که از مال دنیا چیزی نداشتند، اما همت و تلاش شبانه روزی خود را برای گسترش فرهنگ و معارف ناب اسلامی مبذول داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این که باید مسیر طلبگی را به درستی بشناسیم، ادامه داد: شناخت راه و ضرورت ها از جمله موضوعاتی است که طلاب باید با زیرکی آنها را بشناسند و در زندگی خود بر آن پایدار بمانند.

معاون  جامعه  وروحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، با تأکید بر حفظ زی طلبگی، بیان کرد: طلابی که تازه به کسوت مقدس روحانیت درآمدند، بدانند مردم گفتار و کردار روحانیون را رصد می کنند و از آنها الگوبرداری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha