چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

همایش نقش بانوی مسلمان در جهاد اقتصادی به همت مدرسه علمیه نورالزهرا تهران برگزار شد.

به  گزارش خبرگزاری حوزه از تهران در این همایش جمعی از طلاب خواهر این مدرسه به همراه اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در محل تالار اجتماعات موسسه حضرت قاسم ابن الحسن(ع) حضور یافته و پیرامون موضوعات تخصصی و نقش و جایگاه زنان مسلمان در جهاد اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا فقیهی، موسس و بنیانگذار و رییس هیئت امنای مدرسه علمیه نورالزهرا با تشریح اهداف برگزاری این همایش به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: این همایش سومین همایش بزرگ این مدرسه است که به همت و تلاش مسئولین و خواهران طلبه این حوزه با موضوع جهاد اقتصادی و بانوی مسلمان برگزار شده است.

وی ادامه داد:در فراخوانی که سال گذشته در خصوص موضوع همایش صورت گرفت، مقالات بسیاری از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی های کارشناسان، تعداد 60 مقاله انتخاب  و جهت بررسی و انتخاب نهایی به حوزه علمیه قم ارسال گردید.

حجت الاسلام و المسلیمن فقیهی با بیان این‌که ارزیابی کمی،‌ کیفی و محتوایی آثار و مقالات در محورهای مختلف توسط هیئت داوران انجام شده، تصریح کرد:‌مقالات بر مبنای معیار های اصولی و ضوابط تعریف شده هیئت داوران سطح بندی و انتخاب شده اند. به نحوی که نتایج بررسی ها عادلانه و بر اساس محورهای ده گانه هیئت مذکور اعلام گردیده است.

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های بانوان مسلمان ایرانی در مقاطع مختلف انقلاب،‌اظهار داشت:‌ همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، زنان مسلمان ایران نقش موثری در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حضور فعال و پشتیبانی جبهه ها در دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها و مقاطع مختلف و حساس انقلاب را تا کنون ایفا نموده‌اند و این امر حاکی از احساس مسئولیت،‌توانمندی، و ادای تکلیف شرعی این قشر از جامعه در قبال نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی با برشمردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موثر زنان در قبال فرهنگ‌سازی و مقابله با تهاجم و ترفند‌های دشمنان گفت:‌تقابل اندیشه های حضرت امام و رهبر انقلاب باعث ایجاد بیداری اسلامی در منطقه و جهان گردیده و این نشان از موفقیت سیاست خارجی نظام و صدور جهانی انقلاب است.

وی افزود: آن‌چه مسلم است، پیروزی و موفقیت نظام در عرصه داخلی، مرهون فرهنگ‌سازی و نوع نگرش زنان مسلمانی است که با ولایت محوری و تبعیت از آموزه‌های اسلام نقشی سازنده و تعیین کننده در تربیت نسل جوان، ایثارگر و شهادت‌طلب داشته و فرزندانی ارزشی به جامعه اسلامی هدیه داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولید ملی یادآور شد:‌نام‌گذاری امسال به عنوان سال حمایت از سرمایه و تولید ملی حاکی از درایت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب و نگرش مدبرانه و عمق بصیرت معظم له برای هدایت کشتی انقلاب در طوفان توطئه‌های دشمنان است. لذا نهادینه کردن فرهنگ تولید، توزیع و بخصوص فرهنگ مصرف در جامعه ارتباط تنگاتنگی با مدیریت زنان مسلمان در خانواده، دارد.

وی ادامه داد: ‌نگاه مثبت به تولیدات داخلی و بسط و توسعه فرهنگ مصرف و جلوگیری از اسراف و تبذیر توسط بانوان در منزل به‌خوبی قابل اجراست و این فرهنگ، کشور را بسوی خودکفایی و پیشرفت سریع‌تر سوق خواهد داد.

موسس و بنیانگذار مدرسه علمیه نورالزهرا در پایان خواستار فراهم‌سازی دفتر های تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران شد و گفت:‌خواهران طلبه علیرغم کمبود امکانات مورد نیاز با همت و اراده بزرگ توانسته اند کارهای بسیار ارزشمندی را در حوزه آموزش، تحقیق و پژوهش ارائه نمایند و جای آن دارد برای بسط و گسترش این فعالیت‌ها امکانات بیشتری در اختیار حوزه‌های خواهران قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این همایش از نویسندگان مقالات برتر در خصوص نقش زنان در جهاد اقتصادی تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha