سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو

حوزه/ جهاد اقتصادی حضرت زهرا(س)، تنها در سخت گرفتن بر خود و انفاق اموال خلاصه نمی‌شود، بلکه ایشان از دارایی های اقتصادی خود در مسیر مبارزات سیاسی نیز استفاده می‌کرد.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد شخصیتی چه بعد همسرداری و تربیتی و چه بعد اقتصادی و سیاسی به‌ عنوان الگو و شاخص بوده و همچنین در سیره عمل و رفتار بی نظیر بودند.

وی افزود: ما باید بدانیم حضرت زهرا(س) چگونه با همسر خود رفتار می‌کردند و پاسخگوی نیازهای عاطفی و فکری فرزندان بودند و با غیر مسلمانان چگونه رفتار می‌کردند تا سیره حضرت را الگوی زندگی روزمره خود قرار دهیم.

امام جمعه ماکو، فلسفه برگزاری ایام عزای فاطمه زهرا(س) را کسب معرفت بیشتر نسبت به شخصیت حضرت فاطمه دانست و ابراز داشت: گرامیداشت مقام منزلت فاطمه زهرا(س)، تعظیم شعائرالله است.

وی با تاکید بر این که حضرت زهرا(س) برای حفظ دین و دفاع از ولایت جان نثاری کردند، افزود: اگر زهرای مرضيه(س) و سيره عملی ايشان را از مجموعه تاريخ اسلام كنار بگذاريم، نمای بيرونی اسلام، نمای ناقصی می شود.

حجت الاسلام رنجبری با بیان این که خانواده کامل و شخصيت زن در سيره عملی حضرت زهرا(س) نمود پيدا كرده است، گفت: جهاد اقتصادی حضرت زهرا(س)، تنها در سخت گرفتن بر خود و انفاق اموال خلاصه نمی‌شود، بلکه ایشان از دارایی های اقتصادی خود در مسیر مبارزات سیاسی نیز استفاده می‌کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha