سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024

امرزو به شدت نیازمند فرآورده‌های علمی حوزه برای فرهنگیان هستیم تا آنان بتوانند به خوبی در عرصه تربیت دانش‌آموزان نقش‌آفرینی نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر اسدی گرمارودی، در دیدار جمعی از اساتید معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان با آیت‌الله مصباح یزدی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت:‌ با توجه به نیاز جامعه اسلامی به ترویج فرهنگ اسلامی، بر اساس اهتمام مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین تصویب شد تا با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، بتوانیم معلمانی تربیت کنیم که شایسته نظام اسلامی باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان این که ‌ این سند پس از بررسی و تصویب در شورای انقلاب فرهنگی، ابلاغ شد؛ گفت: تسهیل فعالیت‌های آموزشی و پرورش در تلفیق علم و دین، تلاش برای نهضت تولید علم مبتنی بر مبانی و معارف اسلامی و نیازهای جامعه اسلامی و کاربردی کردن دستاوردهای علم و پژوهش از طریق مراکز حوزوی و علمی و پژوهشی از جمله مفاد این سند تحولی است.

اسدی گرمارودی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان تلاش دارد با همکاری حوزه،‌ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حوزوی گامی ارزشمند در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی بردارد، ادامه داد: امرزو به شدت نیازمند فرآورده‌های حوزه برای فرهنگیان هستیم تا آنان به خوبی در تربیت کودکان نقش‌آفرینی نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر 25هزار دانشجوی فرهنگی‌ در سطح کارشناسی در شهرهای مختلف، با سیاست پذیرش بومی و تفکیک برادران و خواهران در 64 پردیس دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha