پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 280773
۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۰۵

امام جمعه خمین خواستار الگوگیری از اندیشه سیاسی امام (ره)‌به عنوان یک الگوی کامل شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی در گفتگو با سرویس استان های خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بر اساس آموزه های اسلامی اگر کسی بخواهد در مسایل سیاسی اظهار نظر کند، باید دارای سه ویژگی تهذیب نفس، برخورداری از اخبار و اطلاعات روز و نیز قدرت تجزیه و تحلیل باشد که هر سه ویژگی فوق، در وجود حضرت امام (ره) جمع بود.

وی افزود: اگر فردی مهذب باشد و همچون حضرت امام (ره) در خدمت اهداف الهی کار کند، می تواند با نورانیت قلب، به هدایت مردم بپردازد.

مسئول مدرسه علمیه خمین همچنین اضافه کرد: حقیقتا از حیث تهذیب نفس و عرفان و اخلاص، امام خمینی (ره) سرآمد دوران بود و ما در حدی نیستیم که در این خصوص بتوانیم اظهار نظری داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که برای اظهار نظر در مسایل سیاسی، تهذیب نفس به تنهایی کافی نیست ، بلکه فرد باید دارای اطلاعات کافی و به روز باشد، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، علاوه بر آن که شخص کاملا مهذبی بود، اطلاعات کافی نیز از تحولات روز داشت و بصیر و عالم به زمان بود، به طوری که کسی نمی توانست به ایشان اطلاعات ناقص بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطرنشان کرد: امام (ره) با ارتباطات قوی ای که داشت از منابع مختلف به کسب اطلاعات می پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت وجود قدرت تجزیه و تحلیل در یک فعال سیاسی اظهار داشت: برای این که دو ویژگی تهذیب نفس و اطلاعات کافی و به روز ، تاثیر خود را بگذارد، نیاز به وجود کیاست و سیاست ورزی مومنانه احساس می شود چرا که انسان تا قدرت تجزیه و تحلیل نداشته باشد ، نمی تواند سیاست مدار خوبی باشد.

امام جمعه خمین تاکید کرد: امام خمینی (ره) در بین علمای تاریخ اسلام از حیث واجد بودن هر سه ویژگی در درون خود سرآمد بود و لذا می بینیم که در تحلیل های سیاسی، کسی نمی توانست نقطه ضعفی از ایشان بگیرد، کما این که تا پایان عمر مبارکشان نیز همین گونه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha