سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
امام خمینی

حوزه/ در نشست هماهنگی برگزاری همایش اندیشه سیاسی اسلام، بر لزوم فعالیت علمی و محتوایی برای تبیین اندیشه های سیاسی ولایت فقیه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، نشست هماهنگی برگزاری همایش «اندیشه سیاسی اسلام» با حضور جمعی از نخبگان حوزوی و در راستای همفکری برای اجرای هرچه بهتر این همایش، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام جعفری، آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت کرد و سپس حجت الاسلام و المسلمین حیدری، دبیر کمیته برگزاری همایش «اندیشه سیاسی اسلام» به بیان دستور العمل های اجرایی و راهکارهای مناسب برای برگزاری این همایش پرداخت.

وی با تأکید بر انجام تبلیغات گسترده برای حضور با شکوه مردم در این همایش عمومی، اظهار داشت: در این راستا کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات همایش، باید تبلیغات گسترده میدانی را برای دعوت از عموم مردم ولایتمدار اهواز در دستوزر کار قرار دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضور مردم در این همایش، تأثیر مستقیمی بر ارتقاء بینش سیاسی آنها دارد، تصریح کرد: از آنجایی که این همایش و دیگر سلسله همایش ها در راستای تببین اندیشه های سیاسی ولایت فقیه و اسلام است، می تواند عاملی مهم در رفع شبهات آنها و افزایش بینش سیاسی اعتقادی آنها باشد که باید در این راستا اقدامات فکری گسترده ای انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی که به نمایندگی از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در این نشست شرکت کرده بود، با بیان این که باید با اجرای چنین همایش هایی نسل سوم و چهارم انقلاب را با مبانی اصیل اسلامی، ولایی آشنا سازیم، گفت: این مهم ضمن آن که از وظایف اصلی حوزه های علمیه است، یک وظیفه همگانی هم به شمار می رود.

وی با تأکید بر اجرای باشکوه و پربار این همایش سالانه، افزود: باید در راستای استفاده هرچه بهتر مدعوین از محتوای این همایش، فعالیت های علمی خوبی با تولید آثار مکتوب و بسته های فرهنگی صورت پذیرد تا إنشاءالله شاهد نتایج مطلوب آن باشیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha