سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، محصول 14 قرن حیات مکتب تشیع و به ویژه اندیشه‌های ناب امام علی(ع) می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی معمار کبیر انقلاب اظهارداشت:از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی، اصالت خانوادگی ایشان بود که در یک خانواده عالم و کاملا مذهبی به دنیا آمده و تربیت شد.

وی افزود: ایشان از همان دوران جوانی به مسئله خود سازی و تهذیب نفس پرداخته و اخلاص را در تمام امور وجودی خود نهادینه کرده بود.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین ادامه داد: امام خمینی(ره) علاوه بر تهذیب نفس و توجه به خود سازی، هرگز از مسایل جامعه خود غافل نشده و به تمام امور کشور توجه داشت به طوری که در ایام جوانی در مجلس دوران مدرس حضور یافته و از نزدیک مسایل را رصد می کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) مجتهدی جامع الشرایط بود، با اشاره به اندیشه های سیاسی این اندیشمند بزرگ شیعه گفت: اندیشه‌های سیاسی امام خمینی (ره) را می توان محصول 14 قرن تجربه جهان شیعه و اسلام ناب دانست؛ اندیشه‌های ایشان همان اندیشه های اهل بیت(ره) و مخصوصا حضرت علی (ع) است؛ اندیشه‌های که از مطالعات بسیار سرچشمه گرفته بود.

این استاد حوزه با اشاره به این که محبوبیت امام خمینی (ره)، حاصل اخلاص و اندیشه والای ایشان بود، تصریح کرد: امروز مسئولان باید راه و منش معمار کبیر انقلاب را ادامه داده و ایشان را در همه ابعاد، الگوی خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رابطه امام و رهبری ابراز داشت:مقام معظم رهبری سرباز تفکر امام خمینی (ره) بوده و در هر عرصه ای همگام و همراه ایشان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، با بیان این که مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری، همواره مبلغ و مروج اندیشه امام خمینی (ره) بوده‌اند، گفت: انصافاً در طول انقلاب، هرگز فاصله ای بین ایشان و رهبر کبیر انقلاب مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در عین استقلال فکری و اندیشه ای، همواره پیرو خط و سیره امام خمینی(ره) بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha