پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم، جذب حداکثری و نگاه اخلاقی را جزو شاخصه های مهم اندیشه سیاسی امام(ره) برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این که در نگاه و اندیشه سیاسی امام (ره)، هدف وسیله را توجیه نمی کند، اظهار داشت: ایشان دیدگاه کسانی که معتقد به اندیشه ماکیاولیستی مبنی بر این که برای رسیدن به هدف از هر روشی ولو نامشروع و غیراخلاقی استفاده کنیم را به هیچ وجه قبول نداشتند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین افزود: امام خمینی(ره) ، در واقع سیاستی را قبول داشتند که در مسیر دیانت و مورد تایید اسلام باشد و عاری از کلک و نیرنگ و اغواگری باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دیدگاه امام (ره) در عرصه سیاست، مبتنی بر صداقت و یکرنگی است، ابراز داشت: نکته مهم دیگر در سیره حضرت امام(ره) ناظر به مساله توجه به آرای دیگران ، کارشناسان و نیز مشورت کردن با اهل فن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ و الهی همچنین در برابر مخالفان تا حد امکان صبر و مدارا داشتند و به عنوان مثال در قضیه منافقان، تا زمانی که آن ها دست به سلاح نبردند، مدارا می کردند و پس از آن با آن ها برخورد سخت نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی گفت: نگاه امام (ره) در مسایل سیاسی، جذب حداکثری بود نه این که بخواهد مخالفان خود را از صحنه سیاسی حذف کند یا برخوردهای تندی با آن ها داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha