سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ره آورد بزرگی در دنیای اسلام و از پرمخاطب ترین نمایشگاه‌ها در جهان اسلام است و معرف محصولات شیعه در عرصه قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه مستقر در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین طیب‌حسینی با حضور در برنامه رادیویی «شهر قرآن»، که به صورت زنده از استودیو موقت رادیو قرآن در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پخش می شد، اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ره آورد بزرگی در دنیای اسلام و از و پرمخاطب ترین نمایشگاه‌ها در جهان اسلام است و معرف محصولات شیعه در عرصه قرآن است.

وی در ادامه سخنان خود، در تشریح فعالیت های بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز، گفت: اعتقاد داریم بخش های حوزوی و دانشگاهی نمایشگاه باید محتوایی فعالیت کنند و بر اساس همین اعتقاد امسال در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با تأکید بر فعالیت در بخش محتوایی، با 40برنامه به صورت کلی، در خدمت بازدیدکنندگان هستیم.

*برگزاری 30 نشست علمی

مدیر بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: برگزاری نشست های علمی-تخصصی با حضور کارشناسان،اساتید و بزرگان نامدار حوزه از جمله برنامه های مهم بخش حوزوی است که در طول برپایی نمایشگاه به آن توجه داریم و در همین راستا، حدود 30 میزگرد تخصصی در خصوص عرفان‌های نوظهور و علوم قرآنی، برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه شب شعر قرآنی نیز از دیگر برنامه های بخش حوزوی نمایشگاه قرآن خواهد بود که این برنامه با حضور شعرای نامدار حوزوی برگزار خواهد شد؛ البته تجربه برگزاری چنین برنامه ای را در سال گذشته با حضور شعرای نامدار ملی داشتیم که امسال شب شعر قرآنی ویژه حوزویان برگزار می‌شود.

*غرفه‌های کودک و نوجوان

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی خاطرنشان کرد: در بخش حوزوی غرفه کودک و نوجوان پیش‌بینی شده که در آن روحانیون برنامه‌های جذاب قرآنی، را برای این گروه سنی‌ اجرا می‌کنند.

وی حضور غرفه آستانه مقدسه حضرت عباس‌(ع) را از جمله برنامه های پر بازدید بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، عنوان کرد و گفت: سال گذشته مشابه این تجربه را با حضور آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) داشتیم که با استقبال خوب بازدیدکنندگان در نمایشگاه مواجه شدیم با مطالعه برخی دلنوشته‌های مردم به آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) بسیار تحت تأثیر قرار می گرفتیم.

*عطر بین‌الحرمین در نمایشگاه

وی در خصوص دلایل انتخاب آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای حضور در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز، گفت: با توجه به اینکه از آداب زیارت حضرت امام حسین(ع) در کربلای معلا این است که قبل از مشرف شدن به زیارت امام سوم شیعیان، زیارت برادر ایشان حضرت عباس(ع) است و زیارت را از آن ناحیه شروع کنند،4 بر همین اساس ادب حضور در خدمت اهل‌بیت(ع) را با حرم مطهر حضرت عباس(ع) شروع کردیم که انشاالله حضور غرفه این آستان مقدس عطر معنوی آکنده از معنویت در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را مضاعف کرده و بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را به فیض عظیم برساند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص دیگر خدمات ارائه شده در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: آثار تولید شده دو سال در مراکز حوزوی نیز که در قالب کتاب، نرم افزار، سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تولید شده است در این بخش از نمایشگاه عرضه می شود.

مدیر بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: محصولات ارائه شده در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، حاصل تلاش های دوساله 60 نهاد حوزوی است.

وی با اشاره به تشکیل شورای روابط عمومی از سوی مراکز حوزوی گفت: این شورا متولی برنامه ریزی بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شده و طبیعتا آن چه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن ارائه می شود، محصولات حوزوی کل کشور است.

*بخش مشاوره

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی خاطرنشان کرد: یکی از بخش های پر بازدید و پر مراجعه بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بخش مشاوره و پاسخ گویی به سؤالات است که این جدای از بخش پژوهش نمایشگاه به پرسش‌های دینی و قرآنی احکام شرعی و مشاوره‌های متداولی که جای دیگری از نمایشگاه را ارائه نمی‌شود بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهد.

مدیر بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در بخش پایانی سخنان خود در برنامه زنده رادیویی شهر قرآن ایجاد ارتباط مستمر و همیشگی با مخاطبینی که به بخش حوزوی مراجعه می‌کنند را مهم دانست و گفت: این ارتباط طبعا به طرق مختلف سایت‌های اینترنتی و ارسال ایمیل و ...، ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha