سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 294026
۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹

اگر انسان در مقامی باشد که تفقه در دین کرده و دین را بفهمد و یا در راستای علوم دینی تلاش کرده و آن را به پایان برساند، کلید بینایی و بصیرت را به دست خواهد آورد و این خود عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ آیت الله مرتضی مقتدایی،‌ صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی 92-91 جامعة الزهراء(س)، اظهار داشت: اساتید حوزه های علمیه، اگر می خواهند در تدریس موفق بوده و شاگردان توانمندی تربیت کنند، باید هم تلاش کنند و هم نیت شان برای خدا باشد.

وی افزود: محصلین و طلاب نیز اگر می خواهند راه موفقیت را طی کنند، باید ضمن کوشش و جدیت در تحصیل، نیت خود برای درس خواندن را رضایت خدا قرار دهند و بدانند که تفقه در دین نعمتی است که خدا به آن ها ارزانی داشته است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: اگر انسان در مقامی باشد که تفقه در دین کرده و دین را بفهمد و یا در راستای علوم دینی تلاش کرده و آن را به پایان برساند، کلید بینایی و بصیرت را به دست خواهد آورد و این خود عبادت است.

وی با تأکید بر این که از نظر اسلام عالم دینی بالاترین فضیلت ها را دارد،‌ گفت: هر کسی زهد در دنیا،‌ تفقه در دین و آگاهی از عیوب خود داشته باشد خداوند خیر دنیا و آخرت را به او داده است.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی(ره) سه خصلت فوق را همیشه با خود داشت و از این رو توانست نظام با عظمت  جمهوری اسلامی را با این همه دشمن، بنیان گذاری کند؛ زیرا مردم فهمیدند که سخن امام از روی صدق بوده و پا به پای ایشان برای به وجود آوردن و حفظ نظام تلاش کردند.

وی با بیان این که مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) 8سال در مقابل رژیم صدام که بسیاری از کشورها پشتیبان او بودند، سرافرازانه ایستاد، به تحرکات اخیر دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز هم ما در یک جنگ تمام عیار هستیم و دشمن به تحریم ها و ابزارهای دیگر دل بسته و انتظار دارد که نظام زیر این فشارها سقوط کند؛ آن ها از این تحریم ها با عنوان تحریم های شکننده یاد می کنند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمنان ما یاوه گویی کرده‌اند؛ چرا که ملت ما همان ملتی است که در 8سال جنگ تحمیلی سرافرازانه جنگید و از این کشور دفاع کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: به برکت ایستادگی ملت ایران،‌ امروز امنیتی بر کشور حکم فرماست که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه کمتر دیده می شود و این جای شکر دارد.

وی به بیداری اسلامی در برخی کشورها و سقوط دیکتاتورهای وابسته به آمریکا و انگلیس اشاره کرد و گفت: سقوط دیکتاتورهای وابسته و از سوی دیگر ایستادگی ایران اسلامی در مقابل انواع دسیسه ها، ضربه ای سخت بر پیکر استکبار جهانی بود که باعث شد، دشمنان از شدت خشم و غضب شان فیلمی اهانت آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) بسازند؛ به نظر بنده آن ها واکنش مسلمانان نسبت به توهین به پیامبر اسلام(ص) را می دانستند اما به خاطر خشم و غضب زیادشان این واکنش ها را تحمل می کنند.

آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام اسلامی در ایران حاکم بوده و ملت ما نیز ملت شجاع و مقاومی است که در مواقع لزوم در صحنه هستند و این پیروزی ها نیز برای این است که ملت ایران برای رضای خدا حرکت می کند.

29/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha