چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری گفت: پیامبر اسلام (ص) در حقیقت عصاره همه انبیا و ارزش‌های الهی است و اهانت به ایشان در واقع توهین به همه انبیای الهی محسوب می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین ری‌شهری در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه شهر ری گفت: سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه را در حالی آغاز می‌کنیم که جهان اسلام به دلیل اهانت به ساحت مقدس رسو‌ل‌الله  ملتهب است و هر روز بر التهاب و فشارهای جنبی آن افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم پاسخ‌گویی کوبنده و موضع‌گیری صریح جهان اسلام در برابر این اقدام موهن گفت: جهان اسلام به هر میزانی که در دفاع از ساحت پیامبر تلاش و تظاهر کند کم‌ و اندک است زیرا پیامبر اکرم در حقیقت عصاره همه انبیاء و ارزش‌های الهی است و اهانت به ایشان در واقع توهین به همه انبیا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌‌شهری با بیان اینکه شاگردان مکتب امام صادق و سربازان حضرت ولی عصر (عج) در دفاع از ساحت قدسی نبی مکرم اسلام نسبت به  دیگر اقشار جامعه از مسئولیت سنگین‌تری برخوردارند ابراز داشت: بی‌تردید این اقدام توهین‌آمیز یک توطئه حساب شده در راستای مقابله با گسترش جریان اسلام‌خواهی است که هر روز شاهد ترویج هر چه بیشتر این جریان در سراسر جهان می‌باشیم و امیدواریم به فضل الهی  این اقدامات شنیع از سوی استکبار جهانی نتیجه عکس داده و موجب نابودی توطئه‌گران و بدخواهان دین اسلام شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: یکی از رهنمودهای بسیار ارزنده قرآن کریم موفقیت شما جوانانی است که در راه کسب معارف و کمالات انسانی گام برمی‌داریم که در آیه «إِنَّ اللّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَواْ وَّالَّذِينَ هُم مُّحْسِنُونَ» (128 نحل) تجلی یافته است زیرا در این آیه رعایت دو عنصر کلید تقوی و احسان جهت جذب نصرت الهی  معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ری‌شهری  در تعریف عنصر  کلیدی احسان گفت: احسان در فرهنگ قرآن و حدیث به معنای مطلق نیکوکاری و انجام مطلوب مسئولیت‌هاست و امام صادق (ع) در این باره فرموده احسان عمل خالصانه، پاک و بدون آلایشی است که در جهت رضای الهی صورت پذیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه ما نسبت به  جایگاه و مسئولیت‌هایی که می‌پذیریم در برابر خدای سبحان مسئول هستیم تصریح کرد: همگی باید نسبت به وظایف خود آگاه و خود را ملزم به انجام صحیح مسئولیت‌ بدانیم یعنی اگر طلبه هستیم باید خوب درس بخوانیم اگر مدیر هستیم به نحو مطلوبی مدیریت کنیم و اگر مدرّس هستیم به نحو احسن به امر تدریس بپردازیم.

تولیت حوزه علمیه عبدالاعظیم حسنی در پایان با بیان اینکه عالم محضر خداست و همه در محضر او هستیم خاطرنشان کرد به فرموده کلام وحی رحمت و نصرت الهی نصیب افرادی می‌شود که اهل احسان و تقوا هستند و تجربه ثابت کرده کسانی که برای  رضای خدا درس می‌خوانند و اهل احسان هستند بیشتر از استعدادشان رشد می‌کنند و خداوند به علم آنان برکت می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha