چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

رییس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث حرکت جدیدی در راستای تحقق اهداف و آموزه های حدیث شریف ثقلین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد محمدی ری شهری، امروز 13 مهرماه در آیین افتتاح دانشگاه قرآن و حدیث در قم، با بیان این که قرآن و عترت دو امانت گرانبهایی است که ازسوی پیامبر ختمی مرتبت(ص) نزد بشر به امانت گذاشته شد، گفت: قرآن به عنوان کلام خدا و اهل بیت(ع) به عنوان پاسداران کلام وحی هستند.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: آنچه واضح و مبرهن است، آن است که پاسداری از این دوامانت اختصاص به مخاطبان آن روز پیامبر(ص) ندارد و سوال اصلی این است که گذشتگان چه کردند و ما و آیندگان چه کردیم و خواهیم کرد؟

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به وقایع و رویدادهای تاریخی خاطرنشان کرد: در گذشته سیاست خواص و نگاه سنتّی عوام سبب شد که قرآن و حقایق قرآنی تحریف شود واهل بیت(ع) که پاسداران آن بودند یکی پس از دیگری شهید وآخرین ایشان از دیده گان غایب باشند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: بررسی تاریخ گذشتگان نشان می دهد که امروز وظیفه و رسالت ما چیست و این مهم وظیفه ما را سنگین تر می کند.

رییس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث در ادامه به فلسفه وجودی تاسیس این موسسه و دانشگاه دانشگاه قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: ما در صددیم طبق گفته پیامبر(ص) در راستای امانت داری و پاسداری از قرآن و عترت گام های موثری برداریم و فرهنگ و آموزه های اسلامی را در جامعه بگسترانیم.

وی با بیان این که درالحدیث، دارالقرآن و دارالقرآن واقعی، دارالحدیث می باشد، تصریح کرد: این دو هرگز از یکدیگر منفک نشده و نخواهند شد و ما با تاسیس دارالحدیث نهضت حدیث پژوهی در حوزه های علمیه را پیاده و گسترش دادیم.

آیت الله ری شهری در پایان ابراز امیدواری کرد: از برکات دانشگاه قرآن و حدیث نه تنها ملت ایران، بلکه تمام بشریت بهره مند شوند.

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha