پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: روز غدیر، با ابلاغ ولایت امام علی (ع) از سوی پیامبراکرم(ص) توطئه های دشمنان اسلام نقش بر آب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، عصر امروز طی سخنانی در دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب و اعضای ستاد بازسازی نمادین واقعه غدیر خم در قم که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به این که حفظ ولایت ، طرقی دارد که یکی از آن ها برگزاری همین مراسم های معنوی است، ابراز داشت: تلاش و اهتمام شما در شکل گیری چنین فضای علمی و معنوی در کشور که شما پیشگام این مساله نسبت به دیگر شهرها بوده اید، بسیار مهم و قابل تقدیر است و انشاالله شما ماجور هستید.

ایشان با قرائت آیه اکمال دین و اتمام نعمت، گفتند: آن هایی که از نور ولایت بی بهره هستند، چنین ادعا می کنند که منظور از این آیه ، بحث ولایت و جانشینی پیامبراکرم (ص) نیست و حال آن که اگر کسی تامل و تعمقی نسبت به این مساله داشته باشد، متوجه می شود که منظور از "الیوم" در آیه یاد شده، روز غدیر و ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) است.

معظم له با بیان این که مشرکان و منافقان در صدر اسلام می کوشیدند به هر طریق ممکن، چراغ اسلام را خاموش کنند، اظهار داشتند: روز غدیر، با ابلاغ ولایت امام علی (ع) از سوی پیامبراکرم(ص) توطئه های دشمنان اسلام نقش بر آب شد.

ایشان افزودند: پیامبر(ص) در این روز در خطبه مهم خویش، پس از بیان توحید و نبوت از مردم اقرار به ولایت الهی خویش گرفتند و پس از این مقدمات بود که فرمودند:« من کنت مولاه، فهذا فعلی مولاه»؛ به این وسیله در آن روز همه مسلمانان فهمیدند که علی بن ابیطالب(ع) جانشین پیغمبر اکرم(ص) است.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: پیامبر(ص) در این روز کسی را به امر الهی به عنوان جانشین خود معرفی کردند که انسان شجاع، عالم ، فاضل و از خاندان پاکی بود و هیچ نقطه ضعفی در زندگی او وجود نداشت.

ایشان ادامه دادند: با این حال متاسفانه بعد از ابلاغ ولایت از سوی پیامبر(ص) و مساله جانشینی ایشان، افراد ضعیف الایمان دچار سستی و انحطاط شده و دچار گمراهی گشتند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به عنوان یک پیشنهاد، اظهار داشت: اگر روابط ما با عربستان درست شد و آن ها هم سر عقل آمدند و به اصل وحدت اسلامی پایبند شدند، خوب است که یک اکیپی به منطقه تاریخی غدیرخم رفته و از آن جا عکس و فیلم تهیه کنند؛ هر چند که فعلا این امکان وجود ندارد.

ایشان همچنین با تاکید بر این که محبت و مودت اهل بیت(ع)، حلقه وحدت بخش در میان امت اسلامی است، گفتند: امروز در کشور فرقه های اسلامی ای وجود دارند که همه آن ها را می توان تحت ولایت و محبت اهل بیت(ع) گردهم آورد و به این وسیله بر تحقق وحدت اسلامی تاکید نمود.

معظم له ابرازامیدواری کردند: خداوند متعال، نعمت وحدت را به همگان عنایت فرماید و انشاالله این کشور امام زمان(عج) را از هر گزند و شری در امان بدارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha