پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 297911
۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با انتقاد از نگاه سلیقه ای به مسائل خانواده، گفت: متاسفانه در کشور ما متولی خاصی برای امر مهم خانواده وجود ندارد!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، امروز در همایش خانواده موفق که به مناسبت هفته خانواده در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تاکید بر جایگاه خانواده در  اسلام، تصریح کرد: از نگاه اسلام خانواده مهمترین و موثرترین نهاد تربیتی است و آیات قرآن و روایات معصومین در این خصوص فرمایشات زیادی را در اهتمام به امر خانواده بیان کرده اند.

وی با تاکید بر این که امروز در شرایط خاص فرهنگی و تربیتی قرار داریم، خاطرنشان کرد: برای سامان دادن به مباحث تربیتی باید مستقیم به سمت خانواده ها رفت، اما متاسفانه در کشور ما متولی خاصی برای این امر مهم وجود ندارد و نگاه ها به مسائل خانواده سلیقه ای است..

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: سزاوار است در نظام اسلامی سامانه ای برای رسیدگی به امر خانواده راه اندازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به این که آموزش و پرورش  مهم ترین نقش را در این عرصه دارد، اظهار داشت: علاوه بر نقش آموزش و پرورش، سایرنهادهای فرهنگی نیز در امر آموزش خانواده ها شرکت دارند.

وی در ادامه از راه اندازی کمیته خانواده در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد و گفت: تشکلی فعال از بانوان فرهیخته در این اداره کل تشکیل شده است که کمیته های مختلفی دارد و مهمترین کمیته آن "کمیته خانواده" است که به مباحث خانواده ها، آسیب های خانوادگی، راهکارهای خانوادگی و ارایه مشاوره می پردازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: بانوان مبلغه را نیز برای ارایه مبانی معرفتی و عاطفی خانوداه ها به مراکز اعزام می کنیم تا ارتباط قوی با بانوان جامعه پیدا کرده و  فرهنگ سازی بیشتری برای تحیکم بنیان های خانواده انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha