شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، فراگیری سبک زندگی استاندارد اسلامی را یکی از ثمرات پیوند با ساحت قرآن کریم دانسته وگفت: با تمسک به فرهنگ قرآنی می توان ناهنجاری ها و روابط بین خود را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شوذب شیری در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، که یک شنبه شب در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه قرآن درزندگی بشر، اظهارداشت: قرآن نسخه ای شفابخش در تمام دوران است و انسان ها با تمسک به فرهنگ قرآنی می توانند روابط بین خود را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: ملاصدرا پس از سال ها تحقیق و تتبع در گفتار بزرگان فلسفه جهان، می گوید که نسخه قطعی درمان دردها و تمام سوالاتش را از قرآن دریافت کرده و چه بسا تعاریف بسیار متعددی که تا کنون از درون مایه قرآن در سراسر گیتی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شیری ادامه داد: قرآن کتاب اعتقادی همه مسلمانان است که ذخایر ارزشمند آن توسط ائمه اطهار(ع)، بزرگ مفسران قرآن کریم در اختیار ما قرار گرفته است و به طور قطع اگر اعتقاد ما به این ارزش ها بیشتر شود، اعمال ما نیز در سایه قرآن، نیکو خواهد شد.

وی افزود: فیض کاشانی نیز در کلامی می گوید که من پس از سال ها تدریس و تحقیق در زمینه فقه و اصول و نگارش و مطالعه کتب متعدد کلامی واعتقادی و فقهی، تشنگی را با قرآن برطرف کردم و قرآن، همیشه برای من، الهام بخش بوده است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم یادآور شد: امام سجاد(ع) نیز فرمودند "تا زمانی که قرآن با من است دلیلی از ترس از هیچ رویداد و اندیشه ای در من به وجود نمی آید"؛ این خود دلیل شفابخش بودن و الهام بخش بودن این کتاب آسمانی است.

وی، یادگیری سبک زندگی استاندارد اسلامی را یکی از ثمرات پیوند با ساحت قرآن کریم، دانست وگفت: تعریف دقیق و اصیل خانواده و روابط فردی و اجتماعی در قرآن بیان شده است و همین عامل باعث شده تا جوامعی که روابط خود را با فرهنگ متعالی قرآن در بین خود تنظیم کرده اند، زندگی سالم تر، بهتر و جامعه ای با نشاط تر از دیگران داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شیری در ادامه با اشاره به حرکت قرآنی در کشور و همچنین رشد فعالیت های قرآنی در استان قم، تصریح کرد: رشد فعالیت های علمی و فرهنگی در حوزه قرآن در قم، چشمگیر بوده است و این توفیق به دلیل خدمات خالصانه خادمان فرهنگ قرآن در مناطق مختلف استان قم و برگزاری دوره ها و مسابقات قرآن در سراسر بخش های استان است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با توجه توسعه این فعالیت ها، شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات استانی نفرات شرکت کننده در این مسابقات از دو هزار نفر در سال گذشته به 27 هزار نفر در سال جاری رسید که آماری خیره کننده است که امیدواریم این روند در سال های آینده با کیفیت و برنامه ریزی بهتر ادامه داشته باشد و فرهنگ قرآن در تمام بخش های کشور ساری و جاری شود.

گفتنی است، سی وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم، شب گذشته با معرفی برگزیدگان در بخش های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha