سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

شهید باهنر از لحاظ اخلاق، استعداد، پشتکار و تقوا، فرد وارسته و ممتازی بود و جای افسوس دارد که مقدر نبود ایشان خدمات بیشتری به فرهنگ و نظام ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی، امروز چهارشنبه در دیدار جمعی از طلاب استان کرمان با اشاره به آشنایی خود با شهید باهنر، ابراز داشت: وقتی برای ادامه تحصیل از یزد به به قم آمدم با شهید باهنر، شیخ جبل عاملی و آیت الله موحدی همدرس بودم و بعدها که فعالیت های فرهنگی و سیاسی شهید باهنر گسترش پیدا کرد، ما نیز با ایشان همکاری های زیادی داشتیم.

ایشان ادامه داد: شهید باهنر از لحاظ اخلاق، استعداد، پشتکار و تقوا، فرد وارسته و ممتازی بود و جای افسوس دارد که مقدر نبود ایشان خدمات بیشتری به فرهنگ و نظام ارائه دهند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود آگاهی و انگیزه صحیح را از عوامل موثر در انجام کارها دانسته و گفت: هر چه انگیزه انسان خالص تر باشد، تاثیر او در جامعه بیشتر خواهد بود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که شیطان هیچ گاه دست از وسوسه و گمراه کردن انسان برنمی دارد، خاطرنشان کرد: شیطان از هیچ کس ناامید نیست و حتی توقع داشت انبیاء را هم گمراه کند؛ ما باید همواره هم در جهت افزایش آگاهی و تصحیح نیت و کسب اخلاص جدیت داشته باشیم.

ایشان ادامه داد: روزگاری آگاهی از معارف دین با حضور در مسجد و پای موعظه حضرات معصومین(ص) انجام می گرفت و نه دانشگاه و نه کتابی بود و تنها چیزی که در قبال آموزه های پیامبر(ص) وجود داشت، بدعت ها و انحرافات فکری بت پرستان بود.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که انسان باید با درک نیازهای زمان، آموزش های خود را پیش ببرد، گفت: حدود 70 سال پیش مسیحیان انجیل به دست و با در اختیار داشتن جزواتی به تبلیغ مسیحیت می پرداختند، اما امروز از ابزارهای نوین برای انجام این کار استفاده می کنند.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: با گذشت زمان، آموزش ها به جایی رسیده که با استفاده از تکنولوژی، استاد در شرق عالم و شاگرد در غرب عالم به تدریس و تحصیل می پردازد.

ایشان در ادامه تاسیس موسسه امام خمینی(ره) را یکی از برکات بزرگی که در پرتو انقلاب اسلامی رسمیت پیدا عنوان کرده و گفتند: این موسسه به امر حضرت امام(ره) تاسیس شد و در همه مراحل، عنایت خاص ایشان شامل حال بود وجانشین شایسته ایشان حضرت آیت الله خامنه ای نیز با حمایت های بی دریغ، به این موسسه رونق بخشیدند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به ویژگی های موسسه امام خمینی(ره)، ابراز داشت: این موسسه از یک طرف با عنوان نهاد حوزوی تاسیس شده است و از طرف دیگر نحوه عملکرد آن طوری است که ویژگی های دانشگاهی هم در آن لحاظ شده است.

ایشان ادامه دادند: این موسسه که به نام حضرت امام(ره) مزین است، برکات زیادی را شامل حال روحانیت و نظام بلکه فراتر از کشور کرده است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان موسسه در مسئولیت های مختلف مشغول خدمت به نظام اسلامی و مردم هستند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان ابراز داشت: برنامه های این موسسه در استان های دیگر مورد استقبال قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha