چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

رییس موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث خواستار تشکیل اتاق فکر دائمی جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع) و عمق بخشی به این جشنواره در ابعاد علمی و معنوی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد محمدی ری شهری، شب گذشته در نشست اعضای ستاد برگزاری همایش ملی حدیث رضوی که در سالن جلسات موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث، در قم برگزار شد، در سخنانی، با اشاره به این که نباید تنها برای مصائب اهل بیت(ع) برنامه داشته باشیم، بلکه باید برای ایام ولادت ائمه(ع) نیز جشنواره هایی برگزار شود تا جوانان بیشتری جذب شوند،

وی، برگزاری جشنواره های مختلف توسط وزارت ارشاد را یکی از اقدامات مهم فرهنگی کشور عنوان کرد و ادامه داد: معارف اهل بیت(ع) را می توان در قالب برگزاری جشنواره ها در داخل و خارج از کشور ترویج و گسترش داد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع) را یکی از مهمترین جشنواره ها برشمرد و ابراز داشت: این جشنواره برای ما ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله ری شهری با بیان این که بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) پناهگاه همه شیعیان به ویژه ایرانیان است، گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا (ع)، فوق العاده مهم و ضروری است و هرچه قدر در این رابطه سرمایه گذاری کنیم، واقعا کم است  .

رییس موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیت تاکید کرد: باید تلاش کنیم که جشنواره ملی امام رضا(ع) به نحو احسن و شایسته ای در ابعاد علمی و معنوی گسترش و عمق بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم اتشکیل اتاق فکر دائمی جشنواره فرهنگی- هنری امام رضا (ع)، تصریح کرد: مسئولین برگزاری جشنواره باید با تشکیل اتاق فکر دائمی در موسسه دارالحدیث، برنامه های جشنواره را پیگیری کنند تا عمق بیشتری داشته باشد؛ یکی از اقدامات در این زمینه بررسی کار های گذشته و ارزیابی نقاط قوت و ضعف است  .

آیت الله ری شهری با بیان این که هرچه قدر برای برگزاری مطلوب این جشنواره تلاش کنیم، باز هم نمی توانیم در خور شأن امام رضا(ع) کار کنیم، گفت: با بسیج همه جانبه امکانات حوزه و دیگر ارگانها، می توانیم قدمی هرچند کوچک، ولی دارای عمق و فایده در زمینه برگزاری جشنواره برداریم.

رییس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی اهل بیت(ع) به عنوان الگو به جامعه معرفی شود؛ البته مجموعه سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) تدوین شده است  .

رییس دانشگاه قرآن و حدیث در پایان افزود:  این کتاب بهترین و جامع ترین کتابی است که تا کنون در رابطه با زندگی پیامبر اسلام(ص) نگاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha