پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

کارگاه مهارت های بیان تفسیر به همت مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم و با همکاری موسسه قرآنی "تمهید"، در دارالقران علامه طباطبایی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن قمرزاده، مدیر موسسه قرآنی تمهید با اعلام این خبر گفت: افراد شرکت کننده در این کارگاه متشکل از 25 منتخب رشته تخصصی تفسیر حوزه بودند که در یک فرآیند علمی، گزینش و کارگاه آموزش نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور  از اساتید حوزه برگزار گردید.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در این کارگاه بیان داشت: مباحث مطرح شده بیشتر  پیرامون تفکیک اصطلاحات تفسیر٬ تطبیق و تأویل.. و عدم خلط آن برای مخاطبین به فهم تفسیر بود، همچنین بحث های مقدماتی سوره اعم از غرض، محتوا و شناسه سوره ها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسات بود.

حجت الاسلام قمرزاده با اشاره به ثمرات این کارگاه، گفت: ثمره این کارگاه آموزشی، مجهز ساختن طلاب با چگونگی ارائه تفسیر ساختارمند هر یک از سورها  بود و همچنین دانش پژوهان تفسیر با چگونگی استفاده  مبنایی و کاربردی تفاسیر نیز آشنا شدند.

مدیر موسسه قرآنی تمهید عنوان کرد:  از شاخصه های این کارگاه، محیط معنوی بیت علامه طباطبایی (ره) بود که استاد و طلاب را به یاد علامه و تأثیر بی بدیل ایشان در عرصه تفسیر و علوم قرآن سوق می داد .

حجت الاسلام قمرزاده در پایان از مسئولین دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به سبب میزبانی خوب و آماده سازی امکانات در بیت صاحب المیزان و نیز از همکاری مجدانه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه تشکر کرد.

گفتنی است، کارگاه مهارت های بیان تفسیر در یک دوره فشرده 16 ساعته در مدت دو هفته در دارالقرآن علامه طباطبایی(قدس سره) برگزار شد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha