شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که معارف قرآنی با بخشنامه و ابلاغیه گسترش نمی یابد، گفت: ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه مستلزم فرهنگ سازی و جهاد علمی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، پیش از ظهر امروز 12 تیرماه در یازدهمین جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان بسیجی که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار شد،  انس با قرآن را تضمین کننده سعادت انسان دانسته و گفت: به برکت تبعیت از ائمه معصومین(ع)، شهدا و ولایت فقیه، نهضت قرآنی  در ایران اسلامی ایجاد شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در کشور فراگیر شده است که این مسئله جای شکر بسیار دارد، افزود: معارف قرآنی با بخشنامه و ابلاغیه گسترش نمی یابد، بلکه این امر مستلزم فرهنگ سازی است.

وی، فعالیت در راستای گسترش فرهنگ قرآن و عترت را جهاد فرهنگی و علمی دانسته و تصریح کرد: بهره گیری از قرآن کریم و آشنا سازی آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان با آموزه های قرآنی، جهاد بزرگی است که می تواند نقشه های دشمن را خنثی نماید.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که جهاد به معنی به کارگیری تمام توان برای استحکام بخشیدن به ارزش های اسلامی است، تاکید کرد: اگر در جهاد فرهنگی و علمی موفق شویم، پیروزی در جهاد نظامی حتمی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن با استفاده از رسانه ها و شبکه های ارتباطی گوناگون، بیان داشت: باید با ترویج فرهنگ قرآن و عترت، جامعه را در مقابل هجمه ها واکسینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و لزوم گسترش جلسات قرائت قرآن در این ماه، یاد آور شد: تلاوت قرآن کریم، در تزکیه نفس و مبارزه با امواج گمراهی و تهاجم فرهنگی بسیار موثر است؛ زیرا ذات انسان با معنویت آغشته است.

وی بر لزوم توجه به تعلیم و تربیت بر مبنای آموزه های قرآن و عترت تاکید کرد و ابراز داشت: بر اساس آموزه های قرآن و عترت می توانیم جامعه نمونه اسلامی را شکل دهیم و تاثیرات بیشتری بر منطقه خاورمیانه و حتی بین اللمل داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان سخنان خود به بیان ویژگی هایی دانش آموزان بسیجی قرآنی پرداخت و اظهار داشت: اخلاص، بصیرت و عمل به‌هنگام و به اندازه  جدیت در تحصیل، حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و ... از جمله مواردی است که رهبر معظم انقلاب از دانش آموزان انتظار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha