دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت فعالیت حوزه علمیه در فصل تابستان گفت: حوزه علمیه زاهدان در تابستان فعال است.

حجت‏الاسلام  رضاایمانی خواه، مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: در ماه رمضان اردوها و  برنامه های ویژه ای در حوزه علمیه سیستان برگزار می‏شود.

وی افزود: در تابستان امسال از مدرسه علمیه زابل، اردویی تفریحی –آموزشی در قالب یک کاروان 30نفره به مقصد خوانسار رهسپار شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان  اعزام یک گروه 30 نفره از حوزه علمیه شهر زاهدان  به منظور حفظ قرآن کریم  و اعزام  گروهی دیگر از طلاب علوم دینی برای تقویت ادبیات عرب  به مشهد مقدس  را از دیگر فعالیت های این حوزه در ایام تابستان عنوان کرد .

حجت‏الاسلام ایمانی خواه بیان داشت: همه ساله با آغاز ماه رمضان در حوزه علمیه زاهدان، یک دوره اختبار علمی، تدریس می شود که امسال هم مطابق هر سال، این دوره در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: یک دوره امامت‌شناسی نیز در شهر قم برگزار شد که مدت آن 10 روز بود و افراد شرکت کننده درآن از نخبگان انتخاب شده بودند که این دوره در مؤسسه آیت‏الله میلانی برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان این استان را مقصد گروه های جهادی خواند و ابراز داشت: امسال دو گروه درقالب گروه های  جهادی در استان مستقر شده اند که  تعدادی  از  طلاب زاهدان نیز این گروه را همراهی می کنند.

و ی در پایان  یاد آور شد: این گروه های جهادی در دو شهر زابل و زاهدان فعالیت می کنند که بیشتر در مناطق شیعه نشین اطراف شهرها به فعالیت و تبلیغ امور دینی می‏پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha