یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024

در این دیدار طرفین درباره موضوع آشتی ملی و وظیفه الازهر در این باره گفتگو کرده اند اما تاکید کرده اند که قبل از هرگونه آشتی باید تمام کسانی که در ریخته شدن خون مردم مصر سهیم بوده اند محاکمه شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر احمد الطیب شیخ الازهر عصر سه شنبه با جمعی از جوانان جبهه 30 ژوئن و ائتلاف نیروهای انقلاب دیدار و درباره اوضاع سیاسی موجود و برقراری آشتی ملی و دیدگاه جوانان درباره آینده نزدیک با آنها گفتگو کرد.

این جوانان از دکتر الطیب خواستند برای رسیدن به آشتی ملی تلاش کند اما تاکید کردند که قبل از این آشتی تمام مسؤولان مصر باید در مورد ریخته شدن خون مردم مصر بازخواست شوند.

محمود عفیفی سخنگوی پیشین جنبش جوانان 6 آوریل گفت: در دیدار با الطیب درباره چند محور گفتگو شد که مهم ترین آنها نقش الازهر و اساتید آن در گسترش گفتمان دینی معتدل می‌باشد. در این نشست تاکید شد که باید گفتمانی دینی معتدل میان تمام ملت ها برقرار باشد.

وی گفت: در این نشست توافق شد که ارتباط این جوانان با احمد الطیب و وزیر اوقاف و مفتی مصر برای بررسی راه های خروج از بحران حفظ شود.

وی خبر داد که الازهر قصد دارد شبکه ای تلویزیونی برای گسترش تفکر دینی معتدل راه اندازی کند.

عفیفی افزود: این دیدار با دعوت جبهه 30 ژوئن و نیروهای انقلابی برای ارتباط با شیخ الازهر صورت گرفته و در این دیدار طرفین درباره موضوع آشتی ملی و وظیفه الازهر در این باره گفتگو کرده اند اما تاکید کرده اند که قبل از هرگونه آشتی باید تمام کسانی که در ریخته شدن خون مردم مصر سهیم بوده اند محاکمه شوند.

عفیفی خاطر نشان کرد که الطیب در این دیدار از تمام پیشنهادها استقبال کرده و ایده گفتمان معتدل دینی را نیز تایید کرده و تمام پیشنهادها و نظرات مطرح شده در این نشست مورد توافق حاضران قرار گرفته است.

هیثم الشواف عضو جبهه 30 ژوئن نیز تاکید کرد که مهم ترین موضوعات مطرح شده در دیدار اعضای جبهه 30 ژوئن و ائتلاف جوانان انقلابی با شیخ الازهر، باز شدن پرونده آشتی ملی است که منحصر به یک جناح سیاسی نباشد. وی تاکید کرد که این آشتی متوقف است بر وجود عدالت انتقالی برای تحقق آشتی در نزدیک ترین زمان ممکن.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha