یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر بر نقش مؤسسات مدنی و خیریه در حمایت از فقرا و نیازمندان و بهبود خدمات بهداشتی و آموزشی تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر بر نقش مؤسسات مدنی و خیریه در حمایت از فقرا و نیازمندان و بهبود خدمات بهداشتی و آموزشی ارائه شده به آنها تأکید کرد تا بتوانند به بهترین کیفیت ممکن دست یابند.

وی با استناد به سخن خداوند متعال که می فرماید: « یا أیها الذین آمنوا أنفقوا من طیبات ما کسبتم»، خواستار کمک به کاهش بار اقتصادی و اجتماعی خانواده های کم برخوردارتر و نیازمندتر شد.

شیخ الازهر همچنین تأکید کرد : صندوق زکات و خیریه - بازوی خیریه الازهر - بسیار تلاش می کند تا به ضوابط شرعی در هزینه اموال پایبند باشد و این اموال را در زمینه های شرعی مقرر صرف کند.

احمد الطیب ادعا کرد : تلاش‌ها و خدمات صندوق زکات به نیازمندان مصر محدود نمی‌شود، بلکه همه برادران کشورهای اسلامی که در معرض شرایط سخت انسانی قرار دارند مانند فلسطین، سودان، سوریه، یمن و غیره را در بر می گیرد و این به دلیل علاقه الازهر به وحدت و انسجام امّت است.

خاطر نشان می شود : در پی نسل کشی فلسطین ها از سوی اسرائیل ، بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله مصر نه تنها در دفاع از مردم فلسطین حرکتی نکرده اند بلکه با سکوت خود زمینه تجاوزگری اسرائیل را فراهم کرده اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha