یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
سمنان

حوزه/ اجرای طرح‌های راهبردی از جمله در بخش‌های علم و فناوری، پروژه توسعه زیرساختی، همکاری‌های کشورهای درمسیر راه ابریشم، محور برنامه‌های زونگ پی وو سفیر چین در ایران به سمنان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، زوونگ پی وو سفیر چین در ایران در سفر دو روزه خود به استان سمنان ضمن بازدید از آثار تاریخی استان در خصوص توسعه مناسبات تجاری ایران و چین ابراز امیدواری کرد.

سفیر چین در ایران با حضور در دانشگاه سمنان ضمن بازدید از محل برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری سمنان با مسئولان دانشگاه دیدار و دعوتنامه دانشگاه سمنان برای حضور در این کنفرانس را دریافت کرد.

زونگ پی وو همچنین در دیدار با استاندار سمنان ارتباط راهبردی چین با ایران به عنوان یکی از شرکای مهم طرف چین را زمینه ساز توسعه همه جانبه دو کشور دانست.

استاندار سمنان در این دیدار اظهار داشت: قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف سبب افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور است.

سفیر چین در ایران با فعالان اقتصادی استان سمنان هم نشست مشترک داشت.

دراین نشست فعالان اقتصادی استان زمینه‌های همکاری و توسعه روابط تجاری با چین و همچنین مشکل متعهد نبودن شرکت‌های چینی به بازگشت سرمایه‌های صادراتی شرکت‌های ایرانی را مطرح کردند.

فرج الله معماری رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در این نشست با اشاره به وجود ۴۰ پروژه برای همکاری‌های مشترک استان سمنان با کشور چین، خاطرنشان کرد: بخش فناوری‌های انرژی خورشیدی و توسعه پروژه راه ابریشم محوریت برنامه‌های همکاری بین دو کشور است.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان هم در این نشست از آمادگی امضای تفاهم نامه استان سمنان با کشور چین در بخش‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی خبر داد.

موسوی شهردار سمنان نیز اجرای مشترک پروژه راه ابریشم را زمینه ساز توسعه همکاری‌های ایران و چین دربخش‌های گوناگون بخصوص اقتصاد گردشگری و تجارت بین المللی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha