دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن، ره آورد شب های قدر برای انسان را دو مسئله مهم دانست و خاطرنشان کرد: انسان در این شب عظیم علاوه بر فضیلت و معنویت، همراهی در مسیر ولایت را نیز بدست می آورد.

حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان، به ویژگی های شب های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم سوره قدر را برای عظمت این شب نازل فرموده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تصریح کرد: همچنین در سوره «الدخان» مطالبی در خصوص عظمت شب قدر بیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه شب قدر فرصتی گران بها و با ارزش برای انسان است تا از گذشته خود استغفار کند، خاطرنشان کرد: انسان در این شب با فضیلت، عمر دارای کمال را از خدا طلب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم به شهادت حضرت علی(ع) در شب های قدر اشاره کرد و ابراز داشت: فرهنگ علوی، افتخار جهان اسلام است و  به عنوان میراث بزرگ و ماندگار دوران زندگی امیرالمومنین(ع) محسوب می شود.

وی با تاکید بر این که دو حقیقت شب قدر و فرهنگ علوی پیوند ناگسستنی دارند، تصریح کرد: آینده ای که همراه با حرکت انسان در مسیر ولایت حضرت علی(ع) باشد، بهترین و با کمال ترین است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با تاکید بر این که پیامبراکرم(ص) به حضرت علی(ع) نگاه ویژه ای داشت، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در حدیثی فرمودند "حضرت علی(ع) و حق هیچ گاه از هم جدا نمی شوند".

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) برای هیچ انسانی این چنین تضمینی نداده است که از مسیر حق منحرف نشود، اما برای حضرت علی(ع) به طور خاص این مسئله را بیان فرمودند، ابراز داشت: در حق بودن حضرت علی(ع) هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد.

وی، حاصل شب های قدر برای انسان را دو مسئله دانسته و خاطرنشان کرد: انسان در این شب های عظیم، علاوه بر فضیلت و معنویت، همراهی در مسیر ولایت را نیز بدست می آورد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تصریح کرد: پیوند شب قدر با فرهنگ علوی،  منجر به تربیت انسان فرهیخته، با کمال و با سعادت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha