شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024

رئیس سازمان و اوقاف امور خیریه با تاکید بر نقش بی بدیل حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ قرآنی، ابراز داشت: مراجع تقلید، علما و مفسران قرآن از حوزه های شیعی برخاسته اند و تبیین مفاهیم این کتاب الهی را رسالت خود می دانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، عصر جمعه در محفل انس با قرآن و تجلیل از برترین های نخستین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، بر لزوم ترویج و توجه ویژه به فرهنگ قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: حاصل و نتیجه توجه به قرآن سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی و جدایی از آن سبب پوچی و بیهودگی افراد است.

وی با تاکید بر این که کلامی بالاتر از سخن قرآن وجود ندارد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گسترش برنامه های قرآنی در سراسر کشور هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که احیای فرهنگ قرآنی از اهداف مهم سازمان است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم الگوی بسیار مناسبی برای نحوه زندگی فردی و اجتماعی افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر این که سبک زندگی اسلامی توسط قرآن کریم به خوبی تبیین شده است، تصریح کرد: تنها راه حفظ خانواده و جامعه از آفت ها و مشکلات، ارتباط با قرآن و اهلبیت(ع) است.

وی با اشاره به این که ظرفیت قرآنی عظیمی در کشور وجود دارد، ابراز داشت: امروز شاهد افزایش ارتباط با قرآن در گروه های سنی و اقشار مختلف هستیم اما باید اذعان کنیم این مقدار کافی نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر لزوم تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، یادآور شد: ایرانیان در طول تاریخ توجه ویژه ای به قرآن داشته اند و در عصرکنونی نیز شاهد بیشترین استقبال ها از جلسات قرآنی هستیم. 

وی، تلاش خانواده ها، معلمان و مسئولان کشور را از عوامل مهم توجه بیشتر به قرآن در جامعه دانسته و تصریح کرد: باید زمینه برآورده کردن مطالبات مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، برگزاری نخستین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب خواند و ادامه داد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری تربیت ده میلیون حافظ قرآنی در کشور است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه قم به عنوان شهر اهل بیت(ع)، اظهار داشت: برگزاری برنامه های قرآنی در استان قم زمینه مناسبی برای الگوگیری نقاط مختلف کشور در راستای احیا و ترویج فرهنگ قرآن است.

رئیس سازمان و اوقاف امور خیریه با تاکید بر نقش بی بدیل حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ قرآنی، ابراز داشت: مراجع تقلید، علما و مفسران قرآن از حوزه های شیعی برخواسته اند و تبیین مفاهیم این کتاب الهی را رسالت خود می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه استان قم، تصریح کرد: این نهاد دینی در سال گذشته با اجرای برنامه های قرآنی نقش بسیار مهمی را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی استان قم با توجه به جایگاه این شهر عظیم، وظیفه سنگینی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برعهده دارند و به همین دلیل باید فعالیت های خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این که بسیاری از کشورها تلاش بر عدم ترویج فرهنگ قرآن و دین را داشتند، ابراز داشت: شوروی سابق سال های بسیاری بی دینی و بی خدایی را ترویج کرد اما با فروپاشی نظام کمونیسمی، امروز شاهد شنیدن صدای اذان و آیات قرآن از مساجد این کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات توهین آمیز دنیای غرب و استکبار به قرآن کریم اشاره کرد و افزود: با لطف خداوند امروز شاهد هستیم این اقدامات با شکست مواجه شد چرا که توجه مردم به قرآن و پژوهش در مورد این کتاب آسمانی گسترش یافته و مردم کشورهای غربی می ‌دانند تنها قرآن و کلام خداوند است که ضامن رسیدن به سعادت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha