چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024

یکی از خصوصیات مهم اهل علم، این است که دنیا طلب نباشند، اگر اهل علم، دنیا طلب بوده و آخرت طلبی را رها کنند قطعادیگر عالم نخواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور، در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند با اشاره به ویژگی های علم تصریح کرد: یکی از قصه های پایانی سوره قصص مربوط به قارون است، که خداوند در این سوره خطاب به قارون می فرماید: از غرور خود فرحناک نباش که خداوند انسان های سرمست و مغرور را دوست ندارد، از آنچه که خدا به تو داده است خانه آخرتت را جاوید بساز، البته نصیب زندگی دنیوی خود را فراموش نکن، به دیگران احسان کن و به دنبال فساد در زمین مباش که خداوند فسادگران را دوست ندارد.

وی افزود: گروهی به مال و ثروت قارون غبطه می خوردند و آه و حسرت می کشیدند، گروه دوم با انتقاد از گروه اول گفتند: ثواب و پاداش خدا به مراتب بهتر است و البته ثواب خدا شامل کسی نمی شود مگر اینکه صبر داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه خداوند عاقبت، خانه قارون و خودش را در زمین فرو برد، اظهار داشت: جای این پرسش است که چرا خداوند، مردم اطراف قارون را دو دسته کرد و یکی را دنیا طلبان و  گروه دیگری را طالبان علم تعبیر کرد، شاید یک وجه این مساله این باشد که خداوند می خواهد بفرماید یکی از خصوصیات مهم اهل علم، این است که دنیا طلب نباشند، اگر اهل علم، دنیا طلب بوده و آخرت طلبی را رها کنند قطعادیگر عالم نخواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی ادامه داد: اگر بالاترین مراتب درجه علمی را طی کردیم، اما دلمان در گرو دنیا بود، نشانه این است که ما عالم نیستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha