سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مدیر مدرسه علمیه امام رضا( ع) قم گفت:‌ زندگی و رفتار معصومین (علیهم‌السلام) به ویژه سیره امام رضا(ع)، با خانواده و زیردستان خود، بهترین الگوی سبک زندگی برای مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سمیعیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سال‌روز  ولادت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و نیز ضرورت درک مقام و جایگاه ایشان اظهار داشت: زندگی و رفتار معصومین علیهم‌السلام با خانواده و زیردستان خود، تماماً بر اساس الگوی اسلامی است که از سوی خداوند بر قلب نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله )نازل شده، از این رو بهترین الگوی زندگی کردن برای مردم می‌باشد.

وی افزود: امام رضا (ع) همواره بر سر سفره‌ای که خادمین ایشان قرار داشتند، می‌نشستند و هیچ‌گاه ارزش و جایگاه و شخصیت آنها را نادیده نمی‌گرفتند و به آنها با دید احترام نگاه می‌کردند. امروز نیز در جامعه اسلامی، با تأسی از این امام همام، نباید در ارتباط با زیردستان، شخصیت و احترام آنها از بین برود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه‌السلام به رابطه عاطفی اهل بیت (علیهم‌السلام) با خانواده اشاره کرد و گفت:‌ در هنگام خداحافظی امام رضا علیه‌السلام از خانواده، گفتگوها و نحوه وداع جانسوز این امام همام، نشان از اوج عاطفه و ارتباط خانوادگی در میان اهل بیت علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سمیعیان افزود: این ارتباط به همه مومنین و شیعیان یاد می‌دهد که یک زندگی اسلامی توأم با عاطفه، در چارچوب شرع مقدس، داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه‌السلام، با اشاره به اهتمام خاص امام هشتم(ع)، به قرآن کریم و قرائت آن، تصریح کرد: این امام همام هر سه روز یک بار قرآن کریم را ختم می‌کردند، این رفتار ایشان نشان دهنده اهمیت توجه به قرآن کریم و قرائت آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سمیعیان با بیان اینکه توجه به قرآن نباید تنها در ماه مبارک رمضان باشد، ادامه داد: سیره معصومین (علیهم‌السلام) به ما نشان می‌دهد که باید همواره به این کتاب آسمانی توجه داشت و با اهتمام به آن، ‌زندگی خود را قرآنی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مردم در جامعه زندگی قرآنی داشته باشند، رفتار و کردار همه مورد توجه و عنایت ویژه امام رضا (علیه‌السلام) واقع خواهد شد.

انتهای پیام16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha