سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه گفت: امروز رسالت نخبگان جامعه آن است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، مسئله پیشرفت و توسعه علمی را به گفتمان اصلی کشور تبدیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دیدار اخیر نخبگان علمی کشور با مقام معظم رهبری، ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار، توصیه های بسیار مهمی را بیان داشتند که از آن جمله می توان به ضرورت تبدیل مساله پیشرفت و توسعه علمی به گفتمان اصلی کشور اشاره کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی، نخبگان علمی کشور از یک سو و مسئولان و سیاست‌گذاران از سوی دیگر، نقش بسیار مهمی در رقم خوردن تحولات علمی و پژوهشی کشور ایفا می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، مطالبه مقام معظم رهبری از نخبگان حوزه و دانشگاه را گفتمان‌سازی در این راستا عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدارها و سخنرانی‌های مختلف، بر اهمیت و لزوم مساله گفتمان سازی در فضای علمی و تحقیقاتی کشور تاکید کرده اند و همگان را به این نکته رهنمون ساخته‌اند که یکی از اصلی ترین لوازم تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت این است که رشد و پیشرفت علمی به گفتمان همه ایرانیان تبدیل شود.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) همچنین با تاکید بر لزوم عزم و اراده ملی برای رشد شتابان علمی کشور، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به درستی و زیبایی، خط مشی‌های کلی و اساسی را بیان فرموده‌اند و این وظیفه نخبگان و مسئولان است که مقدمات و بسترهای تحقق منویات رهبری را فراهم آورند و کاری کنند که انشاءالله در آینده‌ای نه چندان دور، ایران اسلامی به قطب علمی دنیا تبدیل گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha