پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که توطئه دشمنان با تبعیت از ولی فقیه خنثی می شود به مسئله غدیر اشاره کردند و گفتند: هرگونه انحراف از واقعه عظیم غدیر منشا مشکلات فراوان خواهد بود، شناخت دقیق فرهنگ غدیر و معرفی آن به نسل جوان مهم و اساسی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له  ظهر امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای شهرستان الیگودرز و فرماندار شهر  قرچک، به تشریح اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت و حق بزرگ شهدا و خانواده‌های آنان  پرداختند.

معظم له با اشاره به اهمیت غدیر خم و نقش ولایت اهل بیت (ع)در سعادت انسان گفتند:دشمنان اسلام امیدوار بودند که با رحلت پیامبراکرم(ص)اسلام نیز از بین برود چرا که پیامبر اسلام(ص) فرزند پسر نداشت و به خیال آنان پیامبر جانشینی نخواهد داشت، ولی با اعلام ولایت علی (ع)در روز غدیر خم، کفار و دشمنان اسلام ناامید شدند که خداوند متعال در آیات قرآن به این مطلب اشاره کرده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خاطر نشان کردند: باید کسی جانشین پیامبر(ص) باشد که مانند او تمام صفات کمال را داشته باشد و تشخیص این شایستگی تنها با خداوند متعال است نه مردم؛ ولی متاسفانه در این زمینه هنوز فرهنگ سازی درستی نشده است چرا که مردم باید بدانند تنها کسی که به همراه پیامبر (ص) بارها و بارها اسلام را از نابودی حتمی حفظ کرده است وجود نازنین امیرالمومنین(ع) بوده است.

این مرجع تقلید، با اشاره به اهمیت جهاد و شهادت در راه خدا یادآور شدند:باید همگان بدانند که اساس اسلام، بعثت و  غدیر خم مرهون عاشورا و فرهنگ جهاد و شهادت است؛ چرا که بدون داشتن روحیه شهادت طلبی و جهادی اسلام پیشرفت نخواهد کرد و امروزه خانواده معظم شهدا به گردن همه ما حق بزرگی دارند.

این استاد خارج حوزه علمیه تاکید کردند:هرگونه انحراف از واقعه عظیم غدیر منشا مشکلات فراوان خواهد بود به همین خاطر شناخت دقیق فرهنگ غدیر و معرفی آن به مردم مخصوصا نسل جوان بسیار مهم و اساسی است.

 

* لزوم حفظ هوشیاری در مقابل دشمنان اسلام وانقلاب

حضرت آیت‌الله نوری همدانی هوشیاری و مقاومت در برابر دشمنان اسلام را مهم و ضروری ارزیابی کردند و افزودند:

دشمنان اسلام و انقلاب لحظه ای از ضربه زدن به اسلام غافل نیستند بنابراین باید همگی هوشیاری و مقاومت خود در مقابل دشمن حفظ نماییم و بدانیم که تمام توطئه آنان با تبعیت از ولی فقیه و توکل به خداوند متعال خنثی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha