چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی سال 1435 هجری قمری، مسجد مقدس جمکران ویژه برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی را به منظور ارتقای سطح شور و شعور عاشورایی نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس برنامه ریزی و به اجرا گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، قرائت زیارت عاشورا هر روز صبح پس از اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی و نوحه خوانی پس از اقامه نماز ظهر و عصر همچنین سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی پس از اقامه نماز جماعت مغربین از برنامه های روزانه این مکان مقدس می باشد.

این گزارش با اشاره به برنامه های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی مسجد مقدس جمکران می افزاید: مراسم ویژه این روزهای ممتاز ماه محرم از عصر روز سه شنبه (شب تاسوعا) با قرائت زیارت ناحیه مقدسه و نوحه خوانی ذاکران اهل بیت(ع) آغاز و تا روز یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفتگویی با اشاره به برنامه های این ایام اظهارداشت: این برنامه ها سه شنبه شب با قرائت دعای توسل توسط حجت الاسلام طباطبایی فر و سخنرانی مذهبی توسط حجت الاسلام والمسلمین قاضی زاهدی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا تکیه ای به برپایی مراسم قرائت زیارت عاشورا در صبح تا سوعا و عاشورا در مسجد مقام خبر داد و افزود: در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت 16 مراسم قرائت زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه ادامه خواهد داشت و مراسم پنجشنبه شب این مکان مقدس با قرائت دعای کمیل توسط حاج رضا ایزدی و سخنرانی مذهبی توسط حجت الاسلام والمسلمین ذاکری به اجرا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مراسم شام غریبان حضرت سید الشهدا(ع) و یاران باوفایشان را بعد از قرائت دعای کمیل خواهیم داشت، گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سخنرانیهای مذهبی توسط حجت الاسلام میردامادیان و مدیحه سرایی توسط حاج سید علی حسین نژاد اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه بعد از ظهر عاشورا و تاسوعا و روز یازدهم محرم با مداحی حاج عباس محمدی پور و حاج اسلام میرزایی دنبال خواهد شد.

معاون مسجد مقدس جمکران یادآور شد: اجرای نمایش آیینی« سایه نشین آفتاب» با موضوع شهادت حضرت علی اصغر(ع) کاری از گروه فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جمکران از سه شنبه تا جمعه ساعات اجرا سه شنبه بعد از دعای توسل، چهارشنبه و جمعه ساعت 11 و 19 پنجشنبه ساعت 11 و بعد از مراسم شام غریبان از دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی این مکان مقدس می باشد.

حجت الاسلام تکیه ای اضافه کرد: برگزاری محفل قرآنی شام غریبان با حضور قاریان برجسته کشوری در مسجد مقدس جمکران پس از مراسم دعای کمیل و پس از آن خادمان این مکان شریف جهت عرض ارادت به ساحت امام زمان علیه السلام در قالب دسته عزاداری به مقابل مسجد مقام رفته و به عزاداری خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، از امشب (شب تاسوعا) دسته های عزاداری از شهر ها و کشورهای مختلف در مسجد حاضر شده و به عزاداری و سینه زنی در مصیب امام حسین علیه السلام می پردازند.

مسجد جمکران تمام امکانات خود را بسیج کرده تا بهترین میزبانی را از عزاداران حسینی انجام دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha