پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024

همایش علمی آیت‌الله العظمی خویی(ره) 20 آذرماه امسال در شهرستان خوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: همايش علمی آيت ‌الله العظمی سيدابوالقاسم خويی، 20 آذرماه در خوی برگزار می ‌شود.

محمدباقر بابايی اصل افزود: اين همايش هشتم صفر، مصادف با سالگرد رحلت عالم جهان تشيع حضرت آيت‌الله خويي با حضور شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي، علما، روحانيان و انديشمندان از جمله آيت الله  هاشم‌ زاده هريسي از مترجمان آثار اين عالم بزرگ در مجتمع فرهنگي و هنري خوي برگزار مي‌شود.

وي هدف از برپايي اين همايش را شناخت هرچه بيشتر شخصيت علمي، مذهبي و خدمات ايشان به حوزه‌هاي علميه عنوان کرد و افزود: همزمان با برگزاري همايش علمي، نمايشگاهي از آثار و تأليفات برجسته ايشان به همراه کتاب‌هاي دست‌نويس قديمي علماي اين شهرستان به نمايش در مي‌آيد.

يادآور مي‌شود، آيت‌الله العظمي سيد ابوالقاسم خويي در سال 1295 هجري شمسي در شهر خوي متولد شد و در سيزده سالگي براي تحصيل به نجف اشرف هجرت کرد. وي در طول 60 سال تدريس در حوزه‌هاي علميه اقدام به تربيت هزاران شاگرد برجسته کرد و صدها مجتهد تحويل جامعه اسلامي داد.

شهيد آیت‌الله سيدمحمدباقر صدر، آیات سيدعلي سيستاني، سيدمحمد روحاني، شيخ حسين وحيدخراساني، شيخ جواد تبريزي، ميرزا علي غروي تبريزي، شيخ مرتضي بروجردي، سيدرضا موسوي خلخالي و تعداد ديگري از علماي بزرگ شيعه از شاگردان آن عالم بزرگوار هستند.

انتهای پیام/      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha