پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

نشست مسئولان اصناف و مبلغین اماکن تجاری، با حضور مدیر حوزه علمیه استان قم امروز «21آذر»، در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معاون تبلیغ  حوزه علمیه استان قم، در این نشست در سخنانی با اشاره به شیوه های تبلیغ در گذشته، افزود: مردم در گذشته برای تبلیغ دین ، عالمان دینی را همراه با کاروانیان به شهرهای مختلف می فرستادند تا مسائل مختلف تبلیغی را به مردم مناطق دیگر نیز برسانند، پذیرش اسلام توسط سلمان فارسی نیز از این نمونه آن است.

حجت الاسلام غلامرضا شریفی تصریح کرد: قم به لحاظ اهمیت و موقعیت آن و همچنین وجود حرم حضرت معصومه(س)، به عنوان عش آل محمد(ص)، تبلیغ و نشر معارف اهل بیت(ع) باید از اینجا صورت گیرد .

وی  در ادامه با اشاره به همکاری  شایسته بازاریان با حوزه علمیه بیان داشت: مجموعه‌های اقتصادی، پاساژها و اماکن تجاری، استقبال خوبی را از روحانیون و مبلغین، برای برگزاری مناسبات مذهبی و اقامه نماز دارند .

حجت الاسلام شریفی افزود: برای هماهنگی مبلغین و آموزش های روزآمد و هدفمند، جلسات مستمری به صورت دو هفته یکبار برگزار می شود و روحانیون با مقوله تبلیغ چهره به چهره و برنامه‌ریزی‌های صحیح تبلیغی بیشتر آشنا می‌شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم با بیان این که بازاریان  قم باید الگویی برای  سایر استان‌ها در برگزاری نماز اول وقت وجماعات باشند تاکید کرد: با جلسات و هماهنگی های که صورت گرفته،  برای  اجرای برنامه های مذهبی و اقامه نماز، اماکن تجاری استان قم برای سایر استان‌ها الگو می‌شوند.

 در ادامه این نشست، رییس مجمع امور صنفی، توزیعی و خدماتی قم  نیز   طی سخنانی  گفت: افتخار ما تبعیت از رهبری و مراجع معظم تقلید است.

تفتی افزود: انتظار اصناف و مسئولان  تجاری استان،  توجه ویژه حوزه علمیه به بازار  و اماکن تجاری قم می‌باشد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی قم در ادامه ابراز کرد: مطالب ارایه شده در این دوره‌ها، شامل آشنایی با قانون کار، شیوه فروش و... بوده و تبیین آنها موجب کاهش اختلاف میان اصناف و دستگاه‌ها می‌شود.

وی با بیان این که این طرح برای تمام کسبه قم اجرایی خواهد شد، گفت: در حال حاضر هم تعدادی از اصناف با استقبال از طرح آموزش مجمع امور صنفی، توزیعی و خدماتی، در کلاس‌های این طرح شرکت کرده‌اند.

تفتی ادامه داد: فروشندگان و صاحبان واحدهای صنفی با حضور در کلاس‌های آموزشی این طرح اصول مشتری‌مداری، رعایت اصول بهداشتی و مواردی از این دست را می‌آموزند.

وی با اشاره به ضرورت صیانت از ارزش‌ها توسط هر یک از صنوف خاطرنشان کرد: در گذشته کیفیت غذا و قیمت آن در قم زبان‌زد خاص و عام بود و نباید اجازه مخدوش شدن این وجهه را داد.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha