سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 328363
۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
حداد عادل

غربی ها دین را در کلیسا زندانی کردند؛ کسی از پاپ سئوالی نمی کند و به حرف او نیز توجه نمی کنند؛ شاید او انسان مشهور و مورد احترامی برای همه آنها باشد، ولی به هیچ وجه اجازه اظهار نظر دینی در مسایل سیاسی و اجتماعی را به او نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر غلامعلی حداد عادل، عصر امروز در نشست بررسی مسایل فرهنگی و سیاسی از منظر انقلاب اسلامی و در جمع طلاب و فضلای پاکستانی، در قم، گفت: بزرگترین استراتژی جهان غرب و استکبار در مواجهه با بیداری اسلامی، منحرف کردن انرژی آزاد شده از این بیداری به سوی خود کشورهای اسلامی بود.

وی افزود: تکفیری گری و کشتن مسلمانان به دست خود، بهترین ابزار برای رسیدن دشمنان به مقاصد شومشان است و آنها نمی خواهند انقلاب های منطقه مثل انقلاب اسلامی ایران شود و به همین جهت نیز سعی کردند، با هر شکلی که شده آنها با رسوخ جریان های تکفیری و شیعه و سنی و قومیتی این قدرت را علیه اسراییل به سوی خود مسلمانان منحرف کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: غربی ها دین را در کلیسا زندانی کردند؛ کسی از پاپ سئوالی نمی کند و به حرف او نیز توجه نمی کنند؛ شاید او انسان مشهور و مورد احترامی برای همه آنها باشد، ولی به هیچ وجه اجازه اظهار نظر دینی در مسایل سیاسی و اجتماعی را به او نمی دهند.

حداد عادل ادامه داد: آنها می خواستند همین برنامه را در کشورهای اسلامی نیز پیاده کنند و پس از سقوط امپراتوری عثمانی بناداشتند این کار را با کشورهای اسلامی انجام داده و یک فرد مستبد را برای سامان دادن امور به سمت رواج جدایی دین از سیاست، بر این مناطق متمرکز کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: امروزه ایران اسلامی آماج حملات گسترده ای است، ولی هنوز بر سرجای خود و آرمان های خود ایستاده است که همین ایستادگی و مقاومت نشان از پیروزی و الگودهی این تفکر یعنی تفکر اسلام و دین همراه با سیاست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سئوال که دولت سوریه بسیار دموکرات تر از دولت هایی نظیر عربستان و بحرین بود، ولی چرا استعمارگران تنها در خصوص دموکراسی در سوریه احساس مسئولیت می کنند و بازی خوردگان تکفیری را به آن منطقه می فرستند؟، گفت: آنها به اسم جهاد، علیه کشوری می جنگند که حامی ملت و آرمان فلسطین و تنها دشمن عربی آشکار با اسراییل است.

وی یادآور شد: خداوند انسان را آفرید تا بنده او باشد، ولی انسان خداوند را گم کرد و به دنبال دنیا رفت و امروز برای کسب آرامش به هر دری می زند، شکست می خورد، زیرا خدارا گم کرده و به دنبال هوس اش رفت.

حداد عادل اضافه کرد: بشر از قرن 19حس کرد که با گسترش علوم به نهایت رسیده و دین و خدا را فراموش کرد، ولی بیشترین مشکلات از کشورهایی رسید که همین تز را ارایه دادند و دو جنگ ویرانگر جهانی در همین کشورها واقع شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دنیای امروز محتاج دین است؛ زیرا دین توانست که حرص انسان را مهار کند و درون او را بسازد تا بتواند بیرون را نیز به بهترین شکل سامان دهد؛ مشکل غربی ها آن بود که تنها به ساختن بیرون از خود بسنده کرده و درون را فراموش کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به علاقه ملت ایران و مقام معظم رهبری به مردم مسلمانان پاکستان اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سالهای پس از انقلاب، تنها در یک سخنرانی گریه کردند که مرتبط به مرگ مسلمانان پاکستان در حادثه سیل سالهای گذشته این کشور بود.

وی خطاب به طلاب و فضلای پاکستانی گفت: شما به قول مقام معظم رهبری در این کشور میزبان هستید و میهمان نیستید؛ انقلاب اسلامی درهای قفل شده بین دو ملت را باز کرد و این وحدت را به وجود آورد که همگان باید پاسدار آن باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha