جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت‌آلاسلام قاضی عسکر

نهضت عاشورا یک نهضت ضد ظلم و غرورآفرین است و همه انقلاب های منطقه تأثیرپذیرفته از واقعه عاشورا هستند و باید تلاش کرد که این نهضت بزرگ حالت خرافی به خود نگیرد که علیه شیعه از آن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، امروز در گردهمایی روحانیون کاروان های عتبات عالیات، در مجتمع امام خمینی(ره) قم، به تبیین جایگاه و موقعیت عتبات عالیات و لزوم استفاده حداکثری از این فرصت در جهت ترویج مبانی انقلاب و مکتب تشیع پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت زیارت عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: ظرفیتی که در عراق به وجود آمده است، بسیار وسیع تر از عمره و حج است، چراکه ما حدود 850هزار نفر عمره گزار داریم و 65 هزار زائر حج. اما در طول سال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر به عتبات اعزام می شوند و اگر شرایط امنیتی و اسکان زائران در کشور عراق بهتر شود این عدد به چند میلیون افزوده خواهد شد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: شرایطی را فراهم کرده ایم تا سرمایه گذاری های بیشتری در عراق در راستای ساخت هتل ها و اماکن اقامتی زوار انجام شود؛ البته بحث هتل سازی و امکانات رفاهی زوار با  همکاری سازمان حج و زیارت و بعضی از اماکن اقتصادی رونق یافته؛ به گونه ای که ظرفیت کاروان ها از 50 کاروان به 130 کاروان گسترش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: تعاملات خوبی بین ایران و عراق انجام شده است، تلاش ما این است که هزینه های سفر را کاهش دهیم تا تعداد بیشتری زائر به این اماکن مقدس مشرف شوند و از برکات و فیوضات  این اماکن بهره مندشوند.

وی، فرصت به وجودآمده برای حضور در کشور عراق را بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با عنایت خدای متعال یک دولت شیعی در عراق به وجود آمده و فرصتی خاص و استثنائی ایجاد شده تا تشیع بتواند قدرت خود را حفظ کند و توان خود را در منطقه خاورمیانه افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ادامه داد: کشورهای عربی منطقه از این موضوع واهمه دارند و با انجام عملیات های تروریستی و حمایت از گروه های تکفیری، در پی ناامن کردن کشورهای شیعه هستند، اما درایت رهبر معظم انقلاب و توصیه های ایشان این توطئه ها را خنثی کرد.

وی افزود: کشور عراق از حیث منابع خدادادی غنی می باشد و شرایطی فراهم شده که به قدرتی منطقه ای تبدیل شود و همه باید تلاش کنیم که زیارت در عراق یک حالت واقعی به خود بگیرد و به یک نهضت عظیم دینی تبدیل شود، لذا باید بیشترین استفاده را از این موقعیت برد و با حضور تأثیرگذار، زمینه صدور مبانی انقلاب را فراهم کنیم.

وی با انتقاد از انجام بعضی از کارهای سطحی و منافی با عزت شیعه، خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا یک نهضت ضد ظلم و غرورآفرین برای تشیع است و همه انقلاب های منطقه تأثیرپذیرفته از واقعه عاشورا  هستند و باید تلاش کرد که این نهضت بزرگ حالت خرافی به خود نگیرد که علیه شیعه از آن استفاده شود، لذا باید از انجام کارهای سطحی و خرافی مانند قمه زدن، به شدت پرهیز شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: روحانیون کاروان ها برای معرفت افزایی زائران تلاش کنند تا بتوانیم آموزه های دینی و معرفتی را فراگیر کنیم تا زائران به عنوان الگو و سرمشق به ائمه اطهار(ع) نگاه کنند، نه فقط کسی که حاجت های ما را بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسگر در پایان تلاش برای وحدت بین مسلمانان را خواستار شد و گفت: روحانیون کاروان ها تلاش کنند تا وحدت شیعه و سنی در همه اماکن زیاد شود و زائران را توجیه کنند که از انجام کارهایی که به تقریب مذاهب و وحدت مسلمین ضربه می زند، پرهیز نمایند، چراکه امروز حفظ وحدت از اولویت ها و واجبات بزرگی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها روی آن تأکید کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha