چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
خبر گزاری حوزه

مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) ارومیه، نقش حوزه های علمیه خواهران را در ارتقاء مهارت های زندگی و معرفت افزایی نسبت به پاسداشت حریم خانه و خانواده موثر و کارآمد دانست.

حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه گفت: نقش آگاهی بخشی حوزه علمیه خواهران در قالب ارتقاء مهارت های همسرداری، تربیت فرزند و روش های ارائه شده از سوی اسلام ناب محمدی در تقویت پایه های زندگی بسیار موثر می باشد.

وی افزود: حمایت از حریم و بنیان خانواده و اهتمام در تبلیغ و نشر آن، موجب مصونیت خانواده در مقابل تهاجم فرهنگی غرب می شود.

حجت الاسلام غنی زاده، نقش حوزه های علمیه را در تحکیم بنیان خانواده موثر دانست و افزود: سبک زندگی غربی و معضلاتی چون افزایش آمار طلاق و بی بندوباری، ناشی از عدم تعهد به نهاد مقدس خانواده است در حالی که اسلام با ارج نهادن به این جایگاه، بقای آن را در گرو شناخت وظایف و نقش متقابل زن و شوهر دانسته است.

مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) ارومیه با اشاره به افزایش تحصیل بانوان در مدارس علمیه خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه، بهترین مکان برای تحصیل و کسب علوم و معارف اسلامی است و فعالیت مرکز تخصصی الزهرا(س) در سطح 3 توانسته، طلاب بسیار ارزشمندی را تربیت و به جامعه تحویل دهد و این افراد به عنوان مبلغی فعال در محیط خانواده و جامعه، اثربخش و سودمند ظاهر می شوند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر حضور بانوان در عرصه های مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی و علمی اذعان داشت: مدیریت صحیح و از سویی دیگر به روز کردن دانسته ها، می تواند بنیان خانواده را محکم و آسیب ناپذیر کند، زیرا آشنایی به مسائل و چالش های روز، موجب افزایش امنیت خانواده و روش صحیح تربیت فرزندان می شود.

حجت الاسلام غنی زاده، مطالعه الگوهای زندگی ایده آل و موفق همچون زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) و علی(ع) را از جمله منابع غنی اسلام عنوان کرد و افزود: کنکاش و واکاوی زندگی بزرگان و رعایت اصول اخلاقی_رفتاری در زندگی مشترک موجب افزایش سلامت خانواده شده و از هنجارهای وارداتی و فرهنگ های به ظاهر مدرن غرب، پرده برداری می کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha