پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
آیت الله شبستری

متولیان فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی باید سعی کنند فطرت سلیم اسلامی دست نخورده باقی بماند و با عواملی که منحرف کننده از فطرت سلیم است مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری 29بهمن برگزار شد، اظهار داشت: متولیان فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی باید سعی کنند فطرت سلیم اسلامی دست نخورده بماند و با عواملی که منحرف کننده از فطرت سلیم است مقابله کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دشمن متوجه علت پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران شده است، افزود: انقلاب اسلامی ریشه فرهنگی و فطری داشته است، ولذا دشمن درصدد ستیزه جویی با فرهنگ ناب اسلام است.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: دشمن به تهاجم فرهنگی چشم دوخته است که مقام معظم رهبری از آن با عناوین مختلف ناتوی فرهنگی، غارت فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد کرده اند، تحریم اقتصادی دشمن نیز دیریا زود با شکست مواجه می شود، اما هجمه فرهنگی علیه کشور ما یک مساله جدی است و لبه تیز حملات نیز متوجه نسل نوجوان و جوان است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آموزش عالی، آموزش و پرورش،صدا و سیما، حوزه های علمیه و روحانیت و رسانه ها نیز در تحقق فرهنگ ناب اسلامی نقش دارند و باید همه دست به دست هم دهند،همانطور که در جنگ نظامی همه ارگان ها و ملت دست به دست هم داد و با دشمن مقابله کرد، در جنگ نرم فرهنگی نیز باید متحد شویم تا بتوانیم با این هجمه عظیم مقابله کنیم.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به این‌که درطول عمر کشور ما به این اندازه تهاجم فرهنگی نشده بود، تصریح کرد: ثبت نام طلاب در مدارس علمیه روز به روز در حال افزایش است و تعداد ده هزار حافظ قرآن کریم در این استان تربیت شدند، اما کارهای فرهنگی باید در مقابله هجمه های فرهنگی دشمن افزایش پیدا کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مقابله فرهنگی باید مقابله روز باشد، تصریح کرد: دشمن از وسایل و ابزار جدید استفاده می کند و ما نمی توانیم از وسایل قدیمی در مقابله هجمه فرهنگی دشمن استفاده کنیم.

آیت الله مجتهدشبستری تاکید کرد: مساجد باید به گونه ای ساخته شود که در آن فیلم های آموزنده نمایش داده و تئاتر و نمایش های مذهبی اجرا و کلاس های رایانه برگزار شود.

وی پیشنهاد داد: در کنار مساجد، اماکن ورزشی احداث شود تا جوانی که به مسجد می‌آید، اوقات فراغت خود را نیز با ورزش سپری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی علاوه بر دانشگاه‌ها باید در مساجد نیز تشکیل شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha