شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت اله صافی

باید برنامه ها طوري تنظيم شود كه خدمت رساني به محرومان و مستضعفان در صدر آن قرار گيرد؛ به طوري كه نتيجه كار، رفاه و آسايش فقرا و درماندگان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در دیدار هيئت امناي درمانگاه خیریه قرآن و عترت قم با اشاره به روايات اهل بيت(ع) در خصوص خدمت به مردم، گفتند: خدمت به بندگان خداوند طبق روايات اهل بيت(ع) از بهترين صفات است؛ آنجا كه مي فرمايد «خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الْبِرِّ شَيْ‏ءٌ الْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ النَّفْعُ‏ لِعِبَادِ اللَّه؛ دو ويژگي است كه بالاتر از آنها نيكي ديگري نيست؛ ايمان به خدا و نفع رساندن به بندگان»؛ بنا بر این بايد قدر خدمت رساني به مردم دانست.

ایشان با تاکید بر ضرورت خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان جامعه اسلامي، ادامه دادند: باید برنامه ها طوري تنظيم شود كه خدمت رساني به محرومان و مستضعفان در صدر آن قرار گيرد؛ به طوري كه نتيجه كار، رفاه و آسايش فقرا و درماندگان باشد.

معظم له با اشاره به اين كه منفعت رساني به مردم، توفيقي الهی است، خطاب به هيئت امناي درمانگاه خیریه قرآن و عترت، خاطر نشان کردند: كار شما از كارهايي نيست كه امکان انجام آن براي هر کسی فراهم شود و براساس روايات، خداوند متعال اشخاصي را براي اين خدمات بزرگ انتخاب مي كند. پس بايد قدر اين نعمت عظیم را بدانيد و شكر آن را بجاي آوريد.

اين مرجع تقلید با قدرداني از تلاش های دست اندکاران این مرکز درمانی، افزودند: خدمت رسانی شما باید به گونه باشد که نه تنها در كشور، بلكه در دنيا به عنوان يك مركز نمونه درماني و خدمت رساني به محرومان و مستضعفان شناخته شويد و بتوانید رضايت حضرت ولي عصر(عج) را جلب نماييد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha