شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
ببب

جمعی از نمایندگان وشخصیت های حوزوی با محکوم کردن قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه ایران بر لزوم تلاش و جدیت صاحبان فکر و اندیشه برای تبیین اهداف پلید دنیای استکبارتاکید نمودند .

حجت الاسلام والمسلمین سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، پیرامون قطعنامه مداخله جویانه و رفتارهای خصمانه اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر اظهار کرد: صدور چنین قطعنامه های خصمانه و مضحکانه علیه ملت و نظام ایران از سوی مستکبران و زورگویان عالم نشان بغض و کینه آنان از انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان درمجلس تاکید کرد: هدف کشورهای آمریکایی و اروپایی از مطرح کردن، راه اندازی دفتر در ایران، احیای لانه جاسوسی سابق تسخیر شده خود توسط مردم و جوانان انقلابی ایران است،آنها درصدد هستند با تشکیل دفتر دیگری در کشور و احیای لانه جاسوسی خود به فتنه گران و خائنان نظام بصورت گسترده تری کمک کنند.

وی درادامه با اشاره به برخی از بندهای این قطعنامه از جمله آزادی حقوق همجنس بازی،آزادی بیان و زیر سوال بردن احکام شرع اسلام گفت: دولت‌های استعماری حقوق بشر را تنها دست آویزی برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود قرار داده اند و تصور می کنند با قرار گرفتن در سایه حمایت از حقوق بشر می توانند از خود چهره ای موجه در اذهان ملت ایران بسازند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک، با یادآوری برخی از ظلم ها، تهدیدها، تحریم ها،فتنه ها، توطئه ها و کودتاهای دول غربی در طول سه دهه گذشته علیه نظام و ملت ایران تصریح کرد: ملت ایران بخوبی می داند آمریکا و کشورهای اروپایی خود سردمداران بزرگ نقض حقوق بشر درجهان هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان داشت: درحال حاضر با یک نگاه اجمالی به کشورهای اروپایی و آمریکایی متوجه می شویم که مدعیان حقوق بشر در مسائل داخلی کشور خود مانده اند.

به گفته وی، صدور چنین قطعنامه های بی ارزش و بی اعتبار و مداخله جویانه در سیاست داخلی ایران چهره منفور آمریکا و اروپا رادراذهان عمومی ملت دشمن شناس ایران سیاه تر می کند.

*حوزه های علمیه روشنگری کنند

دکترلاله افتخاری نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی نیز درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران، با سخیف شمردن اقدام پارلمان اتحادیه اروپا اظهارداشت: با صدوراین قطعنامه آنها دست شان را رو کردند، چون این اقدام آنها نه درعرصه بین المللی کاربردی دارد، نه در عرصه اجرایی ونه در عزم واراده راسخ ملت ایران نسبت به مسائل ملی خود خواهد گذاشت.

وی با اشاره به درخواست اتحادیه اروپا برای تاسیس دفترنمایندگی درکشورمان تصریح کرد: اتحادیه اروپا اول باید برادری خود را ثابت کند بعد ادعاهایی این چنین را مطرح نماید، به هرحال باید با دقت وهوشیاری همه جوانب را در نظر گرفت ومراقب بود ایجاد این دفتر، تاسیس لانه جاسوسی دومی در ایران نباشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخوردهای منفعلانه و یا نگاه خوشبینانه برخی مسئولین نسبت به صدور چنین قطعنامه ای، یادآورشد: ازآن جایی که حوزه های علمیه همواره بصیرت بخشی وآگاه سازی جامعه را به عهده داشته اند، اکنون نیز ازحوزه های مترقی علمیه می خواهیم با جدیت بیشتربه این رسالت خود برای آگاه ساختن آحاد ملت ازتوطئه های دشمن عمل نمایند.

وی ادامه داد: مواضع مجلس به ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدام وقیحانه پارلمان اتحادیه اروپا قاطع وکوبنده بود، اما برخی مسئولان نسبت به این مسئله خوشبینانه رفتار کرده و یا منفعلانه برخورد نمودند.

دکترافتخاری درپایان با تاکید براین که مسئولان باید درهرشرایطی از حقوق ملت دفاع کنند، گفت: اوائل انقلاب و آن زمانی که ما دست مان خالی بود و ازهمه جهت نیازمند قطع وابستگی ها بودیم، با تلاش وهمت، محکم روی پای خود ایستادیم ونه شرقی و نه غربی گفتیم، درهشت سال دوران دفاع مقدس نیز با دست خالی و با مجاهدت جوانان مان پیروزشدیم و امروز که به فضل الهی در اوج اقتدار قرار داریم، اگر بخواهیم منفعلانه برخورد کنیم هم برای خودمان ضرر دارد و هم این که باید توجه کنیم بسیاری کشورها وملت ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های آن دل بسته اند و ما باید الگویی شایسته برای همه آنها در مقابله با زورگویی و زیاده خواهی ها باشیم.

* نمایشگاه جنایات اروپایی ها علیه حقوق بشر برپا شود

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با اشاره به قطعنامه سخیف پارلمان اتحادیه اروپا با دست آویز حقوق بشر درایران گفت: ما به عنوان پرچم دار اسلام ناب درعصر کنونی باید یک نمایشگاه بزرگ جنایات اروپایی ها، آمریکایی ها، صهیونیست ها علیه انسانیت و حقوق بشر برپا کنیم.

نماینده ولی فقیه درسازمان بسیج مستضعفین با اعلام این مطلب افزود: با برپایی چنین نمایشگاهی انسان های آزاده و آزاد اندیش دنیا باید دعوت شوند تا خودشان قضاوت کنند چه مکتب، آئین و مذهبی مدافع راستین حقوق انسان هاست.

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری درسخنرانی های مکرر به این موضوع اشاره فرموده اند که روحیه استکبار، روحیه ای است که با چنین روحیه نمی شود وارد مذاکره و ارتباط انسانی شد، لذا اروپایی ها و آمریکایی ها که امروز پرچم دار ظلم و ستم درجهان هستند به شدت با کشورهای مستقل و صاحب ایده مخالفت می کنند و سرّ مخالفت شان هم وحشتی است که ازنفوذ تفکر اسلامی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با اشاره به پروژه اسلام هراسی دنیای غرب یادآورشد: امروز تفکر اسلامی جهان را تحت تاثیر خودش قرار داده و این ها با اقدامات سخیف خود می خواهند اسلام هراسی را در دنیا ترویج کرده و مردم دنیا را از گرویدن به اسلام بترسانند.

وی با تاکید بر این که تعالیم اسلام مدافع واقعی حقوق بشر است، اظهارداشت: امروز دنیای استکبار با روش های نوین ودرقالب اقدامات به ظاهر زیبا، بیشترین ظلم وستم را بر بشریت روا می دارد ولی ما در مقوله حقوق بشر به خوبی توانسته ایم آن ها را به چالش بکشانیم و به همین دلیل با صدور قطعنامه و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشردرصدد تقابل با ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی ادامه داد: آنچه مسلم است اسلام و تعالیم نورانی آن بیشترین دفاع را از حقوق انسان ها انجام داده و در طول تاریخ انسان های آزاده بر همین اساس و بدون جبر، توسل به زور و شمشیر به این مکتب نورانی گرایش پیدا کرده و مسلمان شده اند.

وی افزود: اصولا نفوذ اسلام از آغاز تا به امروز به خاطر داشتن چنین تعالیمی است که هرگونه تبعیض، نژاد پرستی، ظلم و امتیازات اشرافی گری در این مکتب نورانی مردود شمرده شده و انسان ها جز در تقوای الهی هیچ برتری و امتیازی بر یکدیگر ندارند.

*آمریکا نماد نژادپرستی است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی گفت: در مکتب نورانی اسلام بین نژاد سیاه و سفید تفاوتی نیست، اما امروز بیشترین ظلم در دنیا را همین آمریکایی ها و اروپایی ها علیه سیاه پوستان انجام می دهند و علیه زنان و کودکان و ملت های مظلوم و ستم دیده آفریقا و اقصی نقاط دنیا هم، چنین وضعیتی را پیاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری حوزه با اشاره به پیشنهاد ایجاد دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا درایران تصریح کرد: مردم نجیب و فهیم و انقلابی ایران با هرگونه اقدامی که عزت آن ها را خدشه دار کند مخالفند و قطعا وقتی منافات تاسیس دفتر اتحادیه اروپا با عزت ملت ایران تبیین شود ، ملت ایران به خوبی در برابر چنین تصمیمی واکنش درخور توجه را انجام خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی با درخواست از حوزه های علمیه به عنوان کانون های روشن گری و بصیرت افزایی آحاد جامعه، تصریح کرد: حوزه های علمیه، طلاب، روحانیون، روشنفکران، دانشگاهیان و همه کسانی که برای ایران اسلامی دل می سوزانند، باید اهداف شوم پشت پرده چنین درخواستی را برای مردم تبیین کنند و هرگونه کوتاهی و سهل انگاری توسط صاحبان فکر واندیشه دراین زمینه خطایی نا بخشودنی تلقی خواهد شد.

وی درخصوص رویه عمل مدعیان غربی حقوق بشر به خبرنگار حوزه گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری در اجتماع پر شور بسیجیان اشاره به کتابی به نام "ریشه ها" نمودند که توسط یک سیاه پوست آمریکایی نوشته شده است، کافی است هرانسان آزاده ای این کتاب را مطالعه کند تا به زشتی اعمال آمریکایی ها و اروپایی ها و اهداف شوم و جنایات شان که حتی در قرون وسطی هم برعلیه بشریت اعمال نمی شد، پی ببرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین درپایان با تاکید بر لزوم تلاش و جدیت صاحبان فکر و اندیشه جامعه برای تبیین اهداف پلید دنیای استکبار اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه و دانشگاهیان باید چنین کتاب هایی را جستجو، مطالعه، معرفی و تبیین کنند و یک گفتمانی را در این حوزه و در فضای فکری مردم شریف ایران ایجاد کنند تا حقیقتی که توسط رسانه های غربی-صهیونیستی پنهان و کتمان شده برای مردم ایران و جهانیان آشکار و برملا گردد.

*اتحادیه اروپا ثابت کرد بازیچه دست آمریکاست

حجت الاسلام والمسلمین عباس رضوانی نسب مدیرکل امورطلاب حوزه های علمیه درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید برعدم شناخت دنیای غرب از اراده و عزم راسخ ملت انقلابی و مسلمان ایران، اظهارداشت: نفس این قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا در واقع یک توهین نسبت به ملت شریف ایران و کاری وقیحانه و مفتضحانه بود که حقیقت ملعبه بودن این پارلمان و تحت سیطره بودن آن نزد آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را آشکار کرد.

وی افزود: هنوز برخی از سردمداران اتحادیه اروپا براین تصورند که ایران همان کشور تحت سیطره آمریکا در سال های قبل از انقلاب انقلاب اسلامی است و متاسفانه قدرت و نقش ولایت فقیه و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری را درک نکرده اند.

*لانه جاسوسی نمی‌خواهیم

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب ادامه داد: درسفر اخیر اعضای پارلمان اروپا به ایران شاهد دیدارهای آنان با فتنه گران و دخالت در امور کشورمان بودیم درحالی که آن ها درایران دفتر نداشتند، حال اگر بنا باشد لانه جاسوسی دومی در کشورمان داشته باشند، آن وقت خدا می داند چه فسادهایی مرتکب نمی شوند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی پایگاهی مردمی دارد و مردم فهیم و انقلابی ایران هرگز اجازه تاسیس چنین دفتری را نخواهند داد و مسئولین هم باید چنین مواضعی را اتخاذ نمایند.

مدیرکل امورطلاب حوزه با اشاره به نقش و تاثیرگذاری حوزه های علمیه در روشن گری جامعه گفت: آن چه امروز بر روحانیت فرض است، تبیین نقش لانه جاسوسی اول و مقایسه ی آن با هدفی است که غربی ها برای تاسیس دفترو لانه جاسوسی دوم درایران دنبال می کنند.

وی یادآورشد: حرکت خودجوش و تجمع گسترده طلاب درمحکومیت و اعلام انزجاراز اقدام سخیف پارلمان اتحادیه اروپا نیز گامی موثر برای تبیین فضای عمومی جامعه و روشن گری برای مردم بود که اقدامی درخور تحسین و شایسته محسوب می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب باید از تریبون ها و منابری که دراختیار دارند برای بصیرت افزایی آحاد جامعه بهره ببرند، مردم ما ملتی فهیم، آگاه و انقلابی است و بینش و بصیرت و دقت بالایی دارند، این ملت پشت سر رهبرشان حرکت می کنند و قطعا نخواهند گذاشت این لانه جاسوسی در کشور ما شکل بگیرد.

وی دربخش دیگری از این گفت و گو درخصوص بندی از قطعنامه که به بحث منحط هم جنس گرایی اشاره داشته به خبرنگار حوزه گفت: اشتباه دیگر اروپایی ها مقایسه کشورما با برخی کشورهای تحت سلطه و سیطره آن ها است واین امر نشان از این دارد که آن ها نمی دانند خمیر مایه ی ملت ایران مذهبی و برگرفته ازاسلام وتشیع است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب درپایان اظهارداشت: آنچه که به همه ما آبرو و عزت داده اسلام است، غربی ها فراموش نکنند که اسلام همه چیز ماست ومبانی و سبک زندگی ما بر محوراحکام همین اسلام عزیز بنا نهاده شده است، لذا نه قرآن، نه سنت و نه احکام غنی دینی ما اجازه ترویج فساد در جامعه مان را نمی دهد و مردم بصیر و ولایت مدار ما براین امرآگاه بوده و همواره براساس دستورات اسلام عمل می کنند.

*تثبیت دستاوردهای هسته ای ایران دشمنان را جریحه دارنمود

مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران آذربایجان غربی نیز در راستای محکوم نمودن راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران اسلامی که به تصویب پارلمان اروپایی رسیده است طی بیانیه های جداگانه ای انزجار خود را اعلام نمودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در ارومیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران با صدور بیانیه ای اقدامات مداخله جویانه اتحادیه اروپا در قالب صدور قطعنامه 20 ماده ای علیه ایران اسلامی محکوم کرده و نسبت به این اقدامات سران استکبار اعلام انزجار نمودند.

حجت السلام سید محمد فخری در این بیانیه اقدامات مداخله جویانه اتحادیه اروپا را محکوم کرد و افزود: استکبار جهانی سعی در تحمیل خواسته های سست و زورگویانه خود را نسبت به ایران اسلامی در سر می پروراند ولی غافل از اینکه تلاش ها و پیشرفت های امروز این مملکت در مسیر شتاب به موفقیت ها و صعود به قله های پیروزی است.

وی همچنین تصریح کرد: مداخله در امور داخلی و سیاسی هر کشوری به منزله نادیده گرفتن حقوق آن ملت است بنابراین آمریکا و متحدانش ضمن رعایت مقررات و احترام به حقوق ملت ها سعی در ایجاد اعتماد سازی دو طرفه میان ملت ها باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با محکوم نمودن قطعنامه 20 ماده ای پارلمان اروپایی اذعان داشت: دستاوردهای هسته ای و کسب رتبه های نخست علمی توانسته جایگاه ایران را در میان سایر ملل دنیا تثبیت کند.

حجت الاسلام فخری در ادامه این بیانیه تحکم آور اضافه کرد:پیروی از خط مشی ولایت فقیه و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی موجب تضمین کشور در مقابل زورگویی ها و بدخواهی های استکبار جهانی می شود و هرگز اجازه دخالت در اموری چون تصمیم گیری درباره سران فتنه و اجرای توطئه های شوم و رواج همجنس گرایی را در این کشور نخواهیم داد.

مدیریت حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی نیز دراین بیانیه با محکوم نمودن این اقدام بی خردانه توسط پارلمان اروپایی آورده است : مسئولان باید در مقابل چنین اقدامات ناشایست دشمنان نظام واکنش نشان داده و هرگز اجازه تخطی و فرصت تحمیل اندیشه و خواسته های نابحق را در اختیار دشمن نگذارند.

مدیر حوزه آذربایجان غربی در ادامه بیانیه عنوان کرد:جایگاه امروز ایران اسلامی حاصل خون شهدایی است که هر کدام در مسیر رسیدن این کشور به استقلال، آزادی و دستیابی به قله های فناوری های هسته ای جان گذشتگی و ایثار کردند بنابراین در این برهه از زمان مردم و مسئولین به پاسداشت این زحمات باید با همه توان در مقابل تحریم ها و تحمیل های زورگویانه دشمنان نظام ایستادگی کنند.

همچنین مفاد این قطعنامه را مخالف تمامی کنفوانسیون های بین المللی دانست و افزود: همه روحانیون همگام و هم دل با ولایت و با تبعیت از مقام معظم رهبری در راستای محکوم ساختن تک تک ماده های قطعنامه پارلمان اروپایی به دشمن ثابت می کنیم حق تعرض به حقوق جمهوری اسلامی را ندارد.

*بیدار باشیم تا گرفتار نشویم

حجت الاسلام صمد ناصری هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با محکوم کردن قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران تصریح کرد: پارلمان اتحادیه اروپا از نظر حقوقی در جایگاه نیست و نقش محوری ندارد که چنین قطعنامه ای را علیه ایران صادر کنند، اما برای شانتاژ رسانه ای دست به صدور این قطعنامه زدند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسئولان و دولتمردان ایران اسلامی نباید در برابر این قطعنامه کوتاه بیایند، هیچ شخص و گروهی از اروپائیان حق دیدار با سران فتنه و فتنه گران ندارد.

وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا درهیچ زمانی نسبت به انقلاب اسلامی کوتاه نخواهند آمد، این اقدام آنها نیز تازگی ندارد اما در قطعنامه اخیر چون 20 بند را کنار هم جمع کرده اند اقدام آنها چشمگیر به نظر می رسد.

حجت الاسلام ناصری، همچنین با بیان اینکه با تغییر دولت در ایران تمایل غرب نسبت به همکاری با دولت جدید بیشتر شد، خاطرنشان کرد: آنها خیال می کردند با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، تعاملات آنها بیشتر می شود تا نقشه های خود را به پیش ببرند، اما به مرور زمان که دیدند دولت آقای روحانی با رهبری همسوست، دست به صدور قطعنامه علیه ایران زدند و حتی انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران را نیز زیر سوال بردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: حضرت علی(ع) می فرماید کسی که در خواب باشد دشمن بر او مسلط می شود، لذا ما باید همیشه بیدار و هوشیار باشیم تا توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی نقش بر آب شود.

*اروپا عهدشکنی خود ثابت کرد

امام جمعه آران و بیدگل نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان پیرامون رفتارهای توهین آمیز اخیر اتحادیه اروپا و صدور قطعنامه مداخله جویانه پارلمان اروپا علیه ملت و نظام ایران اظهار داشت: این امری مسلم است که اروپایی ها با نظام اسلامی به دلیل اینکه منافع آنها را در خطر قرار داده است مقابله می کنند و بنای آنها بر براندازی این نظام است.

حجت الاسلام سید محمد موسوی افزود: صدور قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپایی تنها نشانه استیصال دشمنان است چرا که دشمنان از راه های دیگر مایوس و در نتیجه به این روش ها و سلاح های نخ نما متوسل شده اند و البته به خوبی می دانند که نتیجه ای از ترفندهای خود نخواهند گرفت.

*ایران اوکراین نیست

امام جمعه آران و بیدگل تاکید کرد: آنها بنا دارند عملیاتی که در اوکراین پیاده کردند در ایران نیز اجرایی کنند، اما از این نکته غافلند که با کشور قدرتمندی همچون ایران روبرو هستند که قابل مقایسه با اوکراین نیست و مردم آن عاشق نظام و کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه وجود ولایت فقیه ضامن حفظ نظام است ،اذعان داشت: مردم ایران ارزشی، آرمان خواه و ولایت پذیر هستند و این مسئله ایران را از آسیب های دشمنان محفوظ می دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دشمنان ایران نشان دادند که به پیمان نامه ها و تعهدات خود پایبند نیستند، گفت: با صدور این قطعنامه، فرمایش رهبر انقلاب به خوبی روشن شد که فرمودند دشمنان ما عهد شکن هستند بنابراین مسئولان ما نباید فریب دشمنان را بخورند.

وی با اشاره به مبانی این قطعنامه در زیر سئوال بردن احکام اسلام گفت: دشمان فهمیده اند که از طریق حمله نظامی و ایجاد نا امنی و تحریم اقتصاد نمی توانند نظام اسلامی را به زانو دربیاورند و تنها راه نفوذ در نظام و چالش در آن ایجاد رخنه فرهنگی است و بر این مبنا قصد دارند با استحاله فرهنگی به مقاصد خود برسند.

امام جمعه آران و بیدگل اضافه کرد: دشمنان به خوبی می دانند اگر اعمال شنیعی که در این قطعنامه از آنها نام برده شده در کشوری اسلامی نهادینه شود آن کشور از ارزش‌های اسلامی فاصله می گیرد و فرهنگ منحط غربی را می پذیرد و دیگر برای سلطه برآن کشور نیاز به حمله نظامی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha